معاون وزیر بهداشت:

معاون وزیر بهداشت گفت: به جامعه پزشکی که با وجود علی‌رغم کم‌مهری‌ها و عدم پرداخت مباحث معیشتی که 11 ماه کارانه نگرفته‌اند و بدون خللی در حوزه سلامت در حال فعالیت هستند، افتخار می‌کنیم.

جامعه پزشکی بدون خللی در حوزه سلامت در حال فعالیت است

به گزارش گلستان24، طاهر موهبتی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: در پایان دوران خدمت آنچه به انسان رضایت می‌دهد، نگاه به گذشته و دستاوردهای گذشته است.

وی ادامه داد: در تعالیم دینی ما آمده که اگر گره‌ای از مومنی بگشایی خداوند گره از مشکلات شما می‌گشاید و جالب اینجاست که هیچ حوزه‌ای به اندازه حوزه سلامت برای این جمله معنی ندارد.

معاون راهبردی، برنامه‌ریزی و امور حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: به همان میزان که ما به مردم خدمت می‌کنیم و اگر جان بشر را نجات دهیم آنگونه است که بشریت را نجات داده‌ایم، حوزه یک حوزه ارزشمند است.

موهبتی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های خوبی که باعث توسعه سلامت در استان می‌شود، توافق نمایندگان، استاندار گلستان و دیگر عزیزان موثر در استان گلستان بر تصمیم‌گیری سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی استان است که به طور قطع این وحدت باعث پیشرفت حوزه سلامت استان خواهد شد.

وی اضافه کرد: در افق 1404 ما باید جامعه ایرانی برخوردار از سلامت داشته باشیم و باید در این راه تمام تلاش خود را وقف این موضوع کنیم.

معاون راهبردی، برنامه‌ریزی و امور حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ما به جامعه پزشکی که با وجود علی‌رغم کم‌مهری‌ها و عدم پرداخت مباحث معیشتی که 11 ماه کارانه نگرفته‌اند بدون خلل در حوزه سلامت در حال فعالیت هستند، افتخار می‌کنیم.

موهبتی تاکید کرد: اگر دوستان ما خلبان و یا مدیر بودند شغل را ترک می‌کردند اما پزشکان نمی‌توانند شغل را رها کنند و بر این اساس اینگونه صحیح نیست که با این لحن و بیان امروز با پزشکان صحبت کنیم.

وی اضافه کرد: تعریف موفق از سلامت محقق نمی‌شود مگر با حضور هر سه قوه و عزم ملی در عرصه سلامت و بهداشت زیرا طرح تحول سلامت طرحی مربوط به وزارت بهداشت نیست بلکه طرح نظام است که مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضائیه در آن نقش داشته است.

معاون راهبردی، برنامه‌ریزی و امور حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در رسانه‌ها می‌شنوید که تمام پول کشور به حوزه سلامت اختصاص داده شده که این به نظر من کم‌لطفی است.

موهبتی بیان کرد: پولی که در حوزه سلامت بر روی کاغذ تصویب شد، یک درصد ارزش افزوده و یارانه‌ها بود که امسال تا به امروز تنها 15 درصد تخصیص داده شده است.

وی اضافه کرد: این میزان تخصیص با این حجم کار وجود دارد و از سوی دیگر تعهد بیمه‌ها نیز صورت نگرفته که حتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان 380 میلیارد در این حوزه مطالبه دارد.

موهبتی گفت: سیاست‌های کلی سلامت سال 1393 ابلاغ شد اما قوانینش کجاست و چه می‌شود؛ منابع مالی پایدار این قانون کجاست و آیا درآمد اتکا به نفت، سلامت مردم را تامین می‌کند.

وی گفت: منابع مالی پایداری که مدنظر مقام معظم رهبری بود وصل این منابع به مالیات بر ارزش افزوده بود که اجرا نمی‌شود.

معاون راهبردی، برنامه‌ریزی و امور حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: امیدوارم در مجلس شورای اسلامی به طرح‌های سلامت نگاه ویژه‌ای شود تا شاهد تحول مناسب در حوزه سلامت کشور باشیم.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار