رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان گفت: به زودی پرواز گرگان به استانبول به‌عنوان دومین پرواز بین‌المللی فرودگاه برقرار خواهد شد.

پرواز گرگان – استانبول به زودی برقرار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ ذوالفقار امیرشاهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های خوبی که استان گلستان در زمینه‌های اقتصادی و تجاری دارد، توسعه مناسبات با کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان یک ضرورت به‌حساب می‌آید و در این راستا با پیگیری‌های صورت گرفته از ابتدای امسال پرواز گرگان – آکتائو راه‌اندازی شد.

وی افزود: راه‌اندازی این پرواز تأثیر بسیار مناسبی در گسترش مناسبات استان گلستان با کشورهای آسیای میانه به‌ویژه قزاقستان داشته است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان در ادامه بیان کرد: در ادامه گسترش مناسبات با کشورهای دیگر، مقدمات پرواز گرگان به استانبول نیز فراهم شده و به‌زودی شاهد برقراری دومین پرواز خارجی در استان خواهیم بود.

امیرشاهی گفت: ترکیه کشوری بزرگ و دارای ظرفیت‌های اقتصادی مؤثری است و از طرف دیگر تعداد زیادی از شهروندان گلستانی با انگیزه تحصیل، تجارت و اقامت به این کشور رفت‌وآمد دارند.

وی در خصوص برقراری پرواز در ایام اربعین، گفت: در ایام اربعین به‌صورت موقت چند پرواز چارتری بین گرگان و نجف برقرار خواهد شد تا هم استانی‌ها به‌راحتی بتوانند به‌طور مستقیم از استان به عتبات عالیات مشرف شوند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم سومین پرواز بین‌المللی استان به نجف یا بغداد به‌صورت دائمی برقرار شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار