مسوول نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در گلستان:

مسوول نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در گلستان گفت: با هدف توسعه تجارت از طریق گمرک اینچه‌برون و تقویت بیش از گذشته روابط با همسایگان و سایر کشورهای اوراسیا، شورای روابط خارجه در گلستان راه‌اندازی می‌شود.

شورای روابط خارجه در گلستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش پایگاه گلستان 24،  ذوالفقار امیرشاهیبا اعلام این خبر اظهار کرد:  راه اندازی این شورا مورد موافقت استاندار گلستان قرار گرفته و با مشخص شدن دستگاه های عضو به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

نمایندگی وزارت امور خارجه با هدف زمینه سازی گسترش روابط بین المللی گلستان و کشورهای همجوار از سال ۹۳ در گرگان مشغول فعالیت است.

اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

مطابق گزارش اخیر سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، پارسال با وجود شیوع ویروس کرونا، ۱۱۴ میلیون دلار صادرات کالا به وزن ۲۶۶ هزار تن از این استان شمالی به ۳۱ کشور از جمله کشورهای آسیای میانه  صادر شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار