استاد داور مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) بندرترکمن گفت: امربه معروف و نهی از منکر نشانه وجدان بیداری و تعهد بوده که سبب دلگرمی نیکوکاران و کنترل خلافکاران است.

امر به معروف و نهی از منکر نشانه وجدان بیدار و تعهد جامعه است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از حوزه از گرگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر نصرتی در نشست معرفتی «حماسه عاشورا و ترویج فرهنگ امربه‌معروف» که بصورت مجازی از سوی مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) بندرترکمن برگزار شد، بیان کرد: جامعه‌ای که در آن امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نباشد جامعه بی تفاوت، ساکت، مرده و بدون رشد است.

وی با اشاره به این مطلب که «قرآن شرط بهترین امت را انجام امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر معرفی می‎کند»، ادامه داد: در طول تاریخ، هدف رسالت تمام انبیاء نیز همین دو فریضه بوده است.

استاد راهنما مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) بندرترکمن گفت: امربه‌معروف و نهی‌ از منکر تنها در گفتار و تذکرات نیست، بلکه قیام بر ضد حکومت ستمگر و تلاش برای اصلاح ساختار سیاسی جامعه و تشکیل حکومت حق، از مصادیق آن است.

حجت‌الاسلام نصرتی با اشاره به قیام امام حسین(علیه‌السلام) خاطرنشان کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در مسائل مهم مرز نمی‌شناسد و تا شهادت پیش رفته و هیچ امری نمی‎تواند با آن برابری کند.

وی خاطرنشان کرد: قیام اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) به انسان‌ها آگاهی داد که در راه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باید جان و مال را فدا کرد و با یک حرکت خالصانه می‎توان تاریخ را متحول کرد، سر به نیزه می‎رود اما در برابر ظلم سر فرود نمی‎آید.

کارشناس مذهبی با اشاره به این مطلب که «آثار امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فوری است»، گفت: آثار امربه‌معروف گاهی به یک کلام، و گاهی به یک قیام و حرکت است که بعد از سال‎ها چون قیام سیدالشهدا اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) و انقلاب اسلامی جلوه می‎کند.

حجت‌الاسلام نصرتی ادامه داد: زمانی‌که امام راحل(ره) در سال چهل و دو علیه حکومت شاهنشاهی موضع‎گیری کردند و ندای مظلومیت و همکاری همه علما برای نجات اسلام سر دادند سال‎ها طول کشید تا قیام امام خمینی(ره) به نتیجه رسید، بنابراین باید در این رابطه انسان با مدنظر قراردادن وظیفه اصلی با توجه به دستوراتی که خدا تعیین کردند انجام دهد، گر چه نتیجه آن سال‎ها بعد محقق شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار