عباسی گفت: با توجه به قرارگیری در آستانه کشت پاییزه محصولات کشاورزی تأمین بسترهای لازم در دستور کار ما قرار گرفته است.

تأمین بسترهای لازم برای کشت پاییزه در گلستان/ کشت ۳۸۰ هزار هکتار گندم در سال جاری

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا عباسی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به اینکه در آستانه کشت پاییزه قرار داریم تامین نهاده و بسترهای لازم برای کشت پاییزه در دستور کار قرار دارد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، ۳۸۰ هزار هکتار گندم، ۷۵ هزار هکتار جو، ۹۰ هزار هکتار کلزا و ۶ هزار هکتار چغندرقند در گلستان کشت می شود.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه قیمت تضمینی گندم، جو و کلزا قبل از کشت این محصولات ابلاغ شده است که جا دارد از دولت و نمایندگان مجلس قدردانی کرد.

 

عباسی اضافه کرد: خوشبختانه با همت دولت، نمایندگان مجلس و همراهی تشکل های بخش خصوصی بعد از چند سال قیمت تضمینی محصولات کشاورزی قبل از کاشت محصول تعیین شده که این مسئله موجب برنامه ریزی بهتر کشاورز و سازمان جهاد کشاورزی می شود.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: در سال جاری برای کشت گندم بیش از ۴۰ هزار تن بذر گندم تدارک دیده شده که بوجاری آن در ۱۷ مرکز آغاز شده است.

 

وی گفت: همچنین ۴ هزار تن بذر جو برای کشاورزان تدارک دیده شده که ما قبل از کشت محصول آماده توزیع بذور استاندارد هستیم.

 

عباسی به کشاورزان توصیه کرد؛ برای کاهش بیماری ها و آفات گیاهی، علف های هرز و غیره از بذور استاندارد استفاده کنند تا محصول خوبی را برداشت کنند.

 

گفتنی است؛ وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه ای به سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین زیرمجموعه های خود در وزارت جهاد کشاورزی نرخ خرید تضمینی محصولات زراعی و باغی را برای سال زراعی پیش رو ۱۴۰۰_۱۴۰۱ اعلام کرد.

 

بر این اساس نرخ خرید تضمینی گندم برای سال آینده ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، جو ۳ هزار و ۴۰۰ تومان و کلزا ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار