مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران به گلستان گفت: برای رفع مشکل کمبود و ضعف ولتاژ برق آزادشهر، ایستگاه برق ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت با اعتبار تقریبی پنج هزار میلیارد ریال در حومه منطقه" نگین شهر" از توابع این شهرستان احداث خواهد شد.

ایستگاه برق ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت در آزادشهر احداث می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، حسین افضلی روز یکشنبه در حاشیه بازدید غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر جهت بررسی مسائل و مشکلات حوزه برق گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با احداث این ایستگاه برق که تا کنون هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات و زمین چهار هکتاری مورد نیاز آن هزینه شده، مشکل کمبود و ضعف ولتاژ برق شهرستان آزادشهر و برخی شهرهای همجوار آن حداقل در بازه زمانی ۴۰ تا ۵۰ سال آینده به طور کامل رفع خواهد شد.

وی افزود: این ایستگاه ظرف مدت سه سال احداث خواهد شد و در مرحله نخست آن ۲ دستگاه ترانس ۲۰۰ مگاولت آمپر در آن نصب می‌شود.

افضلی اضافه کرد: برق مورد نیاز این ایستگاه از خطوط انتقال فشار قوی شبکه سراسری موجود در محل تامین و از طریق ۱۲ فیدر ۶۳ کیلوولت تغذیه خواهد شد.

رییس اداره برق آزادشهر در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر احداث این ایستگاه برق، با موافقت نماینده وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، برای تکمیل ساختمان اداره برق شهرستان مبلغ ۶۰ میلیارد ریال و برای تکمیل ساختمان اتفاقات تیل آباد از توابع بخش چشمه ساران آزادشهر مبلغ سه میلیارد ریال اختصاص می‌یابد.

عباس صفری افزود: با تخصیص اعتبارات موردنیاز این ۲ ساختمان نیمه تمام تکمیل و تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید ضمن اینکه برای ارتقای شبکه برق محور آزادشهر به شاهرود قول مساعد داده شد. 

همچنین غلامعلی کوهساری نماینده مردم ۲ شهرستان رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: مسوولان شرکت توانیر باید برای رفع مشکل برق منطقه که تابستان امسال مردم را آزار داد، آستین همت بالا بزنند و با تامین نیازها مشکلات این حوزه را به حداقل برسانند.

شهرستان آزادشهر با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت واقع در شرق گلستان ۳۹ هزار مشترک برق دارد.

به گزارش ایرنا، غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر که جهت بررسی مسال و مشکلات حوزه برق گلستان از روز گذشته به این استان سفر کرده، امروز به اتفاق هیات همراه و مسوولان محلی از شبکه برق و برخی پروژه‌های آن در شهرهای آزادشهر، گالیکش و گنبدکاووس بازدید و مسائل و مشکلات این شهرها را بررسی می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار