مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: ۱۵ روستا در نوار مرزی شهرستان گنبدکاووس فاقد آب شرب هستند و با تانکر آبرسانی می شود.

برای تکمیل طرح ۳۰ ساله فاضلاب گنبدکاووس تنها از طریق منابع ملی امکان‌پذیر است/ ۱۵ روستا در گنبدکاووس فاقد آب شرب هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، بهزاد هرمزی امروز در بازدید از تصفیه خانه گنبدکاووس اظهار کرد: گنبدکاووس بزرگترین شهرستان در استان گلستان بوده و از ۱۶۲ روستا این حوزه ۱۵ روستا در نوار مرزی فاقد آب شرب بهداشتی هستند.

وی تصریح کرد: برای تامین آب شرب نوار مرزی یک‌حلقه چاه برای شیرین کردن آب به ازای یک‌هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز حفر شده و نیاز به تجهیز و مجوز لازم آن است.

* ۱۰۰ کیلومتر تصفیه‌خانه شهرستان گنبدکاووس دچار فرسودگی و بخشی از آن باید تعویض شود

مدیرعامل شرکت‌ آب و فاضلاب گلستان گفت: با راه‌اندازی دستگاه آب شیرین‌کن آب شرب دو روستای بزرگ که قابلیت شهر شدن را داشته و ۱۳ روستای دیگر تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت‌ آب و فاضلاب گلستان گفت: تصفیه‌خانه شهرستان گنبدکاووس دارای ۴۰۰ کیلومتر شبکه توزیع است که ۱۰۰ کیلومتر آن دچار فرسودگی شده و بخشی از آن باید تعویض شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش دما در تابستان امسال ۵۰ درصد از دبی آب‌های زیرزمینی کاهش یافته است.

* برای تکمیل طرح ۳۰ ساله فاضلاب گنبدکاووس تنها از طریق منابع ملی امکان‌پذیر است/ اصلاح شبکه توزیع آب شهر گنبدکاووس به ۱۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان گنبدکاووس گفت: برای تکمیل طرح ۳۰ ساله فاضلاب گنبدکاووس ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز بوده که تنها از طریق منابع ملی امکان‌پذیر است.

حسین سعیدی‌راد گفت: تسریع در انتقال آب سد نرماب و اجرای تصفیه خانه، راه اندازی آب شیرین‌کن «هوتن کرند» و 11 روستای اقماری با اعتبار یک‌هزار میلیارد ریال، تکمیل مجتمع آبرسانی فجر شهید رجایی و شیرآباد با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال از جمله مطالبات به‌حق مردم شهرستان گنبدکاووس است.

وی بیان کرد: برای اصلاح شبکه توزیع آب شهر گنبدکاووس  به یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار