مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت : مهار آتش در منطقه زرشک چال دراز نو( زیر دکل صدا و سیما با پوشش بیشتر درختچه زرشک) شهرستان کردکوی به علت وزش باد با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر، دشوار است.

باد مهار آتش در جنگلهای درازنو کردکوی دشوار کرده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرحیم لطفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد : نیروهای اطفای حریق در منطقه حضور دارند و با اقداماتی از سرایت آن به سمت کردکوی جلوگیری می کنند.

وی ادامه داد: اکنون به دلیل این که جاده صدا و سیما برای دسترسی به دکل دراز نو وجود دارد به عنوان آتش بر عمل می کند.

به گفته وی اکنون ۱۰۰ نیروی جدید در منطقه حضور دارند و برای جلوگیری از سرایت و کنترل آتش تلاش می کنند.

وی در خصوص آتش سوزی منطقه یانسر کردکوی از عصر روز پنجشنبه  آغا شد، گفت : آتش در این عرصه ها با مشارکت نیروهای اعزامی استان و کمکی از بهشهر مازندران مهار شده است.  

به گزارش ایرنا ، از حوالی ظهر روز پنجشنبه جنگل های محدوده یانه سر ، رادکان و  درازنو در کردکوی دچار حریق شد و بنا به اظهارات منابع محلی تاکنون بیش از ۱۰۰ هکتار جنگل در آتش سوخته است.

گلستان ۴۵۲ هزار هکتار عرصه جنگلی و ۸۶۲ هزار هکتار عرصه مرتعی دارد که جزو مناطق پرخطر از نظر وقوع آتش سوزی هستند و گردشگران، دامداران و حاشیه‌نشینان جنگل‌ها و مراتع نقش بسزایی در حفظ و نگهداری این نعمت خدادادی دارند.

خشکسالی های امسال موجب شد تا ریسک وقوع حریق در زیستگاه های استان افزایش یابد.

هواشناسی گلستان روز گذشته با اعلام افزایش دما، نسبت به احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های هیرکانی هشدار داده بود. آتش سوزی ، تخریب ، تصرف و خشکسالی از جمله چالش های فراروی جنگلهای شمال ایران است که به تاکید کارشناسان باید برای رفع این معضلات این اکوسیستم ارزشمند تدابیری ویژه اتخاذ کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار