نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مسوولان استانی نگاه همه جانبه و توسعه متوازن به استان نداشته و امکانات در‌مرکز استان متمرکز است.

نگاه همه جانبه مسوولان استانی فقط در حد شعار است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، غلامعلی کوهساری امروز در جمع مدیران دستگاه اجرایی گنبدکاووس اظهار کرد: ظرفیت شرق استان کمتر از مرکز استان نبوده اما نگاه به توسعه متوازن در سطح استان توسط مسوولان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه مسوولان استانی در زبان و گفتار حرف از توسعه متوازن می‌زنند و این تنها به شعار برای آنها تبدیل شده اما در عمل بیشتر امکانات در مرکز و غرب استان متمرکز است.

نماینده مردم شهرستان های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از سفرهای مسوولان کشوری که تنها در مرکز استان صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما شاهد این هستیم که با رایزنی‌های مسوولان استانی برخی از مسوولان کشور فقط به مرکز استان سفر کرده و از دیگر شهرستان‌های این استان بازدید به عمل نمی‌آید، اگر این بازدیدها در دیگر شهرستان‌ها نیز صورت گیرد مطمئنا نتیجه و تاثیر بیشتری در رفع مشکلات خواهد داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه این نگاه‌ها در توزیع اعتبارات و برنامه‌ریزی هم وجود داشته و این امر سبب مشکلات زیادی در حوزه شرق شده است.

* قبوض نجومی برق در استان گلستان/  شرکت برق استان گلستان نسبت به تغییر تعرفه برق در قبوض اقدام کند

کوهساری با اشاره به قبوض نجومی برق در استان گلستان گفت: امسال در برخی از مناطق به ویژه شرق گلستان روزانه پنج تا هفت ساعت قطعی برق داشتیم و با توجه به اینکه مردم شرق از امکانات محدود سرمایشی برخوردار هستند این قبوض عادلانه نبوده و باید شرکت توزیع برق در استان و وزارت نیرو در کشور نسبت به تغییر تعرفه برق در قبوض اقدام کند.

وی بیان کرد: در این مورد به هیچ وجه کوتاه نیامده و اعلام کردیم در یک بازده زمانی مشخص این کار صورت گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان با اشاره به گنبدکاووس به عنوان محوریت شرق گلستان ابراز کرد: گنبدکاووس در ارائه خدمات در بخش‌های مختلف به ویژه سلامت و درمان محور شرق استان بوده و چرا مرکز استان از راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان ممانعت می‌کند در حالی که در دیگر استان‌ها گاها دو تا سه دانشگاه علوم پزشکی فعال بوده و این در ارائه خدمات مطلوب تاثیرگذار است.

وی گفت: برای پیشبرد و توسعه استان باید رایزنی‌های لازم در راستای استفاده از نیروهای بومی منطقه در جایگاه‌های کشوری استفاده شود تا بتوانیم از اعتبارات بیشتری برای توسعه استان بهره‌مند شویم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار