رئیس کل دادگستری گلستان گفت: شرکت های دانش بنیان و نوپای گلستان از حمایت های حقوقی بهره مند شوند.

شرکت های دانش بنیان گلستان از حمایت قضایی بهره مند می شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حیدر آسیابی پیش از ظهر شنبه در بازدید از کارخانه نوآوری گرگان اظهارکرد: از حدود ۳۰ سال قبل فعالیت استارتاپ های در دنیا شروع شده و در ایران هم با تأخیر این امر آغاز اما با سرعت خوبی پیش رفت.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: هدف اصلی استارتاپ ها تجاری سازی ایده ها است تا ایده ها از آن حالت ذهنی به عینی و صنعت تبدیل می شود.

وی اضافه کرد: تجاری سازی، خلائی بود که همیشه دانشگاهیان داشتند و بعد از فارغ التحصیلی دنبال اشتغال های پشت میزی می گشتند.

آسیابی ادامه داد: فعالیت های استارتاپی هزینه های کسب و کار و اشتغال را برای جوانان و صاحبان ایده تسهیل می کند.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه اینجا توفیق تدریجی اتفاق می افتد، گفت: شروع فعالیت استارت آپ ها با مبالغ کم بوده و در ادامه که به محصول تبدیل می شود می تواند روی پای خود بایستند و رشد قابل ملاحظی بیابد.

وی متذکر شد: فعالیت استارتاپی مرز جغرافیایی خاصی هم ندارد و در سطح جهانی می توانند فعالیت کنند.

آسیابی با تأکید بر اینکه حمایت قضایی لازم از پارک علم و فناروی انجام خواهد شد، افزود: یکی از مهم ترین مشکلات استارتاپ ها ثبت شرکت ها است و با ظرفیت هایی که در سازمان ثبت اسناد داریم از آنها حمایت خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تفاهمنامه ای بین پارک و دادگستری استان برای حمایت بیشتر تنظیم شود تا در قالب آن شرکت های دانش بنیان از حمایت های حقوقی دستگاه قضا بهره مند شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار