معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تاکید کرد

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بر حمایت این سازمان از استقرار واحدهای تولیدی صادرات گرا در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور تاکید کرد.

حمایت از استقرار واحدهای تولیدی صادرات گرا

به گزارش خبرنگار گلستان 24،  رضا رحیمی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی گلستان اظهار کرد: واحد های تولیدی که در شهرک ها و نواحی صنعتی استقرار می یابند باید در  تثبیت اشتغال و ایجاد درآمد های اقتصادی نقش ایفا کنند.

وی افزود: همچینن آن دسته از واحد های تولیدی و صنعتی که توان ایجاد ظرفیت صادرات و اشتغالزایی بالا را دارا باشند از حمایت ها و مشوق های لازم برخوردار خواهند شد.

وی گفت: بنگاههای کوچک که در زمینه صادرات فعال هستند  و همچینن شرکت های صادرات محور و خوشه های کسب و کار که ظرفیت مناسبی برای توسعه صادرات به شمار می آیند مورد حمایت قرار می گیرند.

رحیمی با اشاره به ظرفیت استان گلستان در ایجاد و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی ادامه داد : ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی در این استان و سایر استان هایی که با محدودیت اراضی صنعتی مواجهند می تواند در مناطق کمتر توسعه یافته صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به محدودیت های منابع آبی، استقرار واحدهایی که نیاز به منابع آبی کمتری دارند در استان گلستان مورد تاکید است.

معاون  توسعه مدیریت، منابع و امور استان های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یادآور شد: ایجاد مشوق های مناسب برای استقرار صنایع می تواند زمینه سازحضور سرمایه گذاران صنعتی در گلستان شود.

رحیمی یکی از برنامه های جدی این سازمان را شناسایی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی برشمرد و افزود: فعالسازی واحدهای راکد از طریق رفع مشکلات آنها با تعامل و همکاری همه دستگاههای ذیربط به صورت جدی باید دنبال شود.

به گفته وی باید با اقدامات مناسب و شناسایی مشکلات و موانع پیش روی بنگاههای اقتصادی، مانع رکود و تعطیلی واحد های تولیدی شد.

وی خواستار بهره گیری از توان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی برای توسعه ظرفیت های موجود از طریق آموزش و توانمندسازی واحدهای صنعتی، برگزاری تورهای صنعتی،  صادرات و برقراری ارتباط و تعامل با دانشگاهها شد.

رحیمی اضافه کرد: همچینن می توان در مناطقی که دارای جمعیت زیاد و ظرفیت مناسب برای ایجاد بنگاههای کوچک است نواحی صنعتی را ایجاد تا زمینه اشتغال برای جوانان منطقه فراهم شود.

وی با تاکید بر تکریم و احترام ذینفعان شرکت های استانی گفت: صاحبان صنایع ولی نعمت ما هستند و همه هم و غم ما باید تکریم و حمایت از آنان باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار