مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان با اشاره به اینکه ایجاد شهرک انرژی برای تولید انرژی خورشیدی را در استان دنبال می‌کنیم، گفت: محل‌هایی در استان که شرایط تولید انرژی خورشیدی دارند، در حال شناسایی است.

ایجاد شهرک انرژی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، رضا شهمرادی امروز یکشنبه چهارم مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در استان ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی فعال با ۸۲۲ واحد صنعتی بهره‌بردار و ۱۳ هزار و ۲۰۰ اشتغال داریم. از این تعداد ۶۱۲ واحد با سرمایه‌گذاری ۱۴۱۳ میلیارد تومان و اشتغال ۹ هزار و ۳۱۴ نفر فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد واحدها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان غیرفعال هستند، بیان کرد: امسال ۵۰ مورد واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران به میزان ۲۷۸ هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری ۴۴۷ میلیارد تومان و اشتغال ۸۳۷ نفر داشتیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان با اشاره به اینکه در مجموع ۴۷ درصد سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در شهرک اترک انجام شده است، افزود: ۲۵ درصد اشتغال ما نیز در این شهرک صنعتی است.

شهمرادی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۱۰ واحد صنعتی در زمینه‌های صنایع شیمیایی، غذایی، سلولوزی و غیره با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۳۴ نفر به بهره‌برداری رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد واگذاری که در آنها هیچ سرمایه‌گذاری صورت نگرفته است، گفت: به دنبال این هستیم که امسال حداقل ۱۵ هکتار زمین را خلع ید کنیم و در اختیار سرمایه‌گذار جدید قرار دهیم و تاکنون ۳ هکتار از آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای احیای واحدهای راکد، تصریح کرد: امسال احیای ۵۰ واحد تولیدی در داخل شهرک‌ها و خارج از آن را در دستور کار قرار داده‌ایم و تاکنون ۲۴ واحد با اشتغال ۳۵۰ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

شهمرادی بیان کرد: مشکل تملک ۳۱ واحد صنعتی توسط بانک‌ها را پیگیری کردیم و امیدواریم با طی مراحل قانونی به سرمایه‌گذاران جدید واگذار و دوباره به چرخه تولید برگردند.

وی گفت: با توجه به اینکه زمین‌ها مؤثر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان رو به اتمام است، توسعه این مناطق را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا طرح توسعه ۱۰۰ هکتاری در شهرک صنعتی گنبدکاووس، ۳۰ تا ۴۰ هکتاری خان ببین، ۲۰ هکتاری کلاله، ۳۰ هکتاری گمیشان را دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های این شرکت ایجاد کارگاه‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان است و در این راستا در مینودشت و علی‌آبادکتول زمین واگذار شده و در آق‌قلا نیز خود شرکت ایجاد ۱۲ کارگاه صنعتی و در اختیار قرار دادن آن به سرمایه‌گذاران را در دستور کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‌های شهرک صنعتی اترک، ۲۰۰ میلیارد تومان برای انتقال برق از نیروگاه علی‌آبادکتول به این شهرک در نظر گرفته‌شده و باید شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، استانداری و برق منطقه‌ای مازندران و گلستان هرکدام ۵۰ میلیارد تومان برای این کار پرداخت کنند. تاکنون برای این امر شرکت شهرک‌های صنعتی حدود ۱۹ میلیارد تومان و سازمان مدیریت نیز ۴۰ میلیارد تومان تخصیص داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان بیان کرد: با توجه به تصویب منطقه آزاد اینچه‌برون، استقبال از سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی اترک در حال افزایش است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌ها برای حل مشکل اسناد شهرک‌ها و نواحی صنعتی، گفت: امسال تلاش داریم مشکل سند واحدها در گمیشان و بندر ترکمن و بخش از آزادشهر و آق‌قلا را برطرف کنیم. تاکنون بیش از ۹۰ درصد اراضی سنددار شده است.

شهمرادی با بیان اینکه ۵۷۰ واحد صنعتی استان وصل به تصفیه‌خانه هستند، خاطرنشان کرد: ۹ تصفیه‌خانه و ۴ مدول دوم تصفیه‌خانه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فعال است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار