کریمی در رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: رزمایش قرارگاه راهبردی دفاع زیستی از هفته دفاع مقدس تا هفته بسیج به صورت یک اقدام هماهنگ در استان گلستان برگزار می‌شود.

برگزاری رزمایش قرارگاه راهبردی دفاع زیستی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ سرهنگ غلام رسول کریمی، جانشین بسیج جامعه پزشکی استان گلستان در گفتگوی تلفنی با برنامه «رسم عاشقی» در مورد آشنایی با خدمات طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: برگزاری این رزمایش به منظور راهبرد هدفمند و هوشمند، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حمایت معیشتی خانواده‌های آسیب دیده و گسترش خدمات واکسیناسیون، اعمال محدودیت‌های کرونایی با به کارگیری کلیه رده‌های بسیج در سطح محله در دستور کار است.

وی افزود: تشکیل و راه اندازی قرارگاه راهبردی دفاع زیستی محله محور بوده و با 5 کارگروه واکسیناسیون، کارگروه سازندگی، کارگروه بسیج مساجد و محلات، کارگروه عملیات، کارگروه تبلیغات و فضای مجازی و روابط عمومی علاوه بر ساختار استان تا پایین ترین سطح لایه محلات، با هدف قطع زنجیره کرونا شکل دهی و سازماندهی شده است.

کریمی تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی که با هدف مبارزه با کرونا و قطع زنجیره انتقال اجرایی شد، بالطبع کاهش بستری و مرگ ومیر را در پی داشت و درگام پنجم طرح شهید سلیمانی عمده فعالیت‌ها علاوه بر فعالیت‌های قبلی شناسایی، رصد و رهگیری بیماران، بر اجرای واکسیناسیون متمرکز شده است و استان گلستان جزء استان‌های پیشتاز در واکسیناسیون است.

وی افزود: بسیج با توجه به اهمیت سلامت همنوعان هم در مراکز تجمیعی مستقل واکسیناسیون و هم در مراکز مشترک با در اختیار قراردادن امکانات، تجهیزات، رایانه، تخت بیمارستانی، کپسول اکسیژن و سایر نیازمندی‌ها و تامین نیروی متخصص پزشک و پرستار با کمک بسیج دانجویی در بدنه‌ی درمان و بهداشت و تامین نیروهای کاربر رایانه، منشی، ثبات، نوبت دهی و.. و ارائه کمک‌های مومنانه سازماندهی شده و ارائه خدمت به آسیب دیدگان ناشی از کرونا و اهدا لوازم تحریر و پوشاک به اقشار نیازمند با کمک نهاد‌ها، همکاری و اقدامات خوبی را انجام داده است.

جانشین بسیج جامعه پزشکی استان گلستان بر لزوم همراهی مردم با کادر درمان برای عبور از بحران کرونا تاکید کرد و بیان داشت: مردم جهت قدردانی از تلاش کادر درمانی کشور در مقابله با بیماری کرونا به رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های وزارت بهداشت توجه کنند و با استقبال و مشارکت در امر واکسیناسیون مجموعه سلامت و کادر درمان را یاری کنند و زمینه قطع زنجیره کرونا را فراهم نمایند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار