تجری گفت: تسهیلات بومگردی‌های گلستان از محل منابع اعتبارات روستایی پرداخت می شود و به استان اعتباری در این بخش اختصاص نیافته و لذا نمی توانیم به بومگردی ها تسهیلات بپردازیم.

بومگردی‌های گلستان محروم از تسهیلات

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد تجری به خبرنگار گلستان ما گفت: در هفته گردشگری ۶۵ برنامه از جمله افتتاح کلنگ زنی پروژه های گردشگری، مسابقات رالی خوردویی برای ثبت راه آهن شمال و جنوب، کلاس های آموزشی، افتتاح مزارع گردشگری و خانه صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: ۲۵ مورد از این برنامه ها افتتاح و کلنگ زنی است و در این مدت که به دلیل شیوع کرونا حوزه گردشگری با رکودی رو به رو شد تلاش کردیم که زیرساخت های گردشگری را تقویت کنیم.

تجری بیان کرد: باید استان از نظر سخت افزاریی و نرم افزاریی برای دوره بعد از کرونا آماده باشد چرا که با توجه به سرعت تزریق واکسن کرونا و پیش بینی هایی انجام شده و براساس مصوبات دولت شاهد صدور ویزای گردشگری در ماه های آینده خواهیم بود.

وی ابراز داشت: برای آمادگی استان در خصوص پذیرش مسافر و گردشگر نشست هایی را با فعالان حوزه گردشگری برگزار کردیم.

این مقام مسئول ابراز داشت: در سطح استان گلستان ۱۵۰ اقامتگاه بومگردی در حال پروانه و در حال دریافت پروانه داریم و همچنین ۱۰۰ اقامتگاه بومگردی در حال اجرا و یا کلنگ زنی و در دست دریافت مجوز هستند.

تجری به عدم تخصص تسهیلات بومگردی های گلستان اشاره ابراز داشت: تسهیلات بومگردی‌های گلستان از محل منابع اعتبارات روستایی پرداخت می شود و به استان اعتباری در این خصوص تخصیص نیافته و لذا نمی توانیم به بومگردی ها تسهیلات بپردازیم.

وی افزود: میزان تسهیلات به بومگردی ها به متراژ اجرایی طرح بر می گردد و با اجرای هر طرحی مبالغ معتبری پرداخت می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار