مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان:

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: استان گلستان پایلوت اجرای طرح توسعه گردشگری کشاورزی در کشور شناخته شده است.

گلستان پایلوت طرح توسعه گردشگری کشاورزی

به گزارش خبرنگار گلستان 24،  احمد تجری با بیان این مطلب اظهار کرد:  امکان پرورش ماهی در مزارع، پرورش اسب و مزارع فراوان تولید گیاهان دارویی و زینتی مانند گل نرگس سبب شده گلستان استعداد لازم برای اجرای طرح‌های گردشگری کشاورزی را داشته باشد.

وی افزود: برای بهره مندی مقاضیان این بخش از تسهیلات بانکی در حال رایزنی با بانک‌ها هستیم و تسهیل در صدور مجوز‌های لازم هم در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی از فعالیت ۷ مزرعه گردشگری در سطح استان خبر داد و گفت: در کمتر از یک سال گذشته مجوز بهره‌برداری و فعالیت این تعداد مزرعه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۷۲۰ میلیارد ریال در سطح استان صادر شد و زمینه اشتغال برای حدود ۱۲۰ نفر را فراهم ساخته است.

تجری اضافه کرد: مزارع گردشگری توسکا، ارکیده و فرهیختگان در شهرستان گرگان، مزرعه گل نرگس در شهرستان آزادشهر، مزرعه اورکر ترکمن در شهرستان کلاله، مزرعه ارمغان طبیعت در کردکوی و مزرعه گردشگری فرش فارم در مینودشت مزارعی هستند است که در کمتر از یک سال گذشته ایجاد شده اند.

او ادامه داد: اکنون نیز ۷۰ طرح مزرعه گردشگری به دست ما رسیده که پرونده ۲۰ متقاضی پس از دریافت استعلام‌های لازم و معرفی به سازمان جهاد کشاورزی به مرحله بازدید کارشناسی رسید.

تجری تاکید کرد: گردشگری کشاورزی فرصتی برای توسعه روستاها، رونق کشاورزی و ایجاد فرصت‌های تفریحی سالم و آموزنده برای گردشگران داخلی و خارجی است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار