نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون دو هزار و ۷۰۰ متر در گمیشان برای اکتشاف نفت و گاز حفاری شده و باید این پروژه تکمیل شود تا نظر نهایی را اعلام کرد.

۲۷۰۰ متر حفاری برای اکتشاف نفت و گاز/ بازارچه مرزی ایجاد می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چهار نیروگاه برق در غرب گلستان در شهرستان‌های گمیشان، کردکوی، بندرگز و بندرترکمن احداث خواهد شد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: پیمانکار این پروژه‌ها و مکان یابی آنها مشخص شده و فرایند اخذ سرمایه‌گذار را هم طی کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به شاخص‌های اقلیمی برای سه شهرستان گمیشان، ترکمن و بندرگز باید تعرفه گرمسیری برق لحاظ شود که رایزنی‌های لازم در این راستا انجام شده و در فرایند بررسی است.

ایری در خصوص اکتشاف نفت و گاز در گمیشان هم بیان کرد: تاکنون دو هزار و ۷۰۰ متر حفاری انجام شده و باید این پروژه تکمیل شود تا نظر نهایی را اعلام کرد.

طبق گفته نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی این پروژه ۱۰ ماهه بوده و هم اکنون ۶ ماه از فرآیند خود را طی کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شهرک صنعتی با ۵۰۰ هکتار در گمیشان مجوز گرفته که به زودی شروع به کار خواهد کرد.

ایری از ایجاد بازارچه در مرز ایران و ترکمنستان خبرداد و گفت: با توجه به فاصله ۱۰ کیلومتری یک بازارچه موقت مرزی با موافقت کشور ترکمنستان ایجاد خواهیم کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار