عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت شدید خشکسالی امسال به کشاورزان استان گلستان، از قول دولت برای جبران این خسارت‌ها خبر داد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: دولت خسارت خشکسالی به کشاورزان گلستانی را جبران می‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمت‌الله نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، اظهار داشت: امسال کاهش شدیدی را در میزان بارش‌ها در استان گلستان شاهد بودیم و خشکسالی سبب وارد آمدن خسارت به بخش زیادی از کشاورزان استان گلستان شد.

وی گفت: با توجه به اینکه معیشت اغلب مردم استان گلستان وابسته به بخش کشاورزی است و خسارت امسال، سبب کاهش تولید و مشکلات معیشتی آنان شده است، دولت درصدد جبران خسارت‌های ناشی از خشکسالی به بهره برداران کشاورزی است و ما نیز در این زمینه پیگیری‌های جدی خواهیم داشت.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی افزود: در هفته‌های گذشته نیز بر اثر بارش شدید باران شاهد خسارت به بخشی از اراضی کشاورزی استان به ویژه شالیزارها بودیم که قرار شد مدیریت بحران استان، گزارش این خسارت‌ها را از شهرستان‌ها دریافت و جمع بندی کند و در اختیار مجمع نمایندگان قرار دهد تا بتوانیم برای جبران این بخش از خسارت‌ها نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی گفت: مردم استان گلستان برای کسب درآمد و معیشت خود دل به بخش کشاورزی بستند و امیدواریم دولت سیزدهم بتواند مشکلات کشاورزان را به ویژه در استان گلستان برطرف کند.

عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد استان گلستان بر پایه بخش کشاورزی است، گفت: با اینکه در سند آمایش و در همه اسناد بالادستی و در صحبت‌های مسئولان گفته می‌شود، بخش کشاورزی محور توسعه استان است اما هنوز در این بخش با چالش‌ها و مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی افزود: در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی، استان گلستان جزو  5 استان آخر کشور است و در بخش کشاورزی هم با اینهمه ظرفیت جایگاه چهاردهم کشور را داریم که این با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان همخوانی ندارد.

نوروزی خاطرنشان کرد: رونق تولید در بخش کشاورزی و ایجاد صنایع وابسته به آن در استان می‌تواند چرخ توسعه استان را به حرکت درآورد و مجمع نمایندگان نیز برای کمک به رفع مشکلات و توسعه استان وارد میدان شده‌اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار