عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خبرداد؛

عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش تولید گندم بر اثر خشکسالی، منجر به کاهش برداشت گندم در سال جاری شد که دولت باید حداقل ۶.۵ میلیون تن گندم برای نیاز کشور وارد کند.

کاهش تولید گندم بر اثر خشکسالی، منجر به کاهش برداشت شد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، رحمت الله نوروزی حداقل قیمت خرید گندم را از کشورهای دیگر را ۱۰ هزار تومان اعلام و اظهار کرد: برای تأمین آرد مورد نیاز و سایر محصولاتی که نیاز به آرد دارد، دولت باید گندم را با قیمتی دو برابر خرید از کشاورزان، وارد کند.

وی ادامه داد: مجلس بارها به دولت پیشنهاد کرد تا همان اعتباری که برای واردات گندم در نظر گرفته می‌شود، به کشاورزان بابت هزینه کاشت، داشت و برداشت کمک شود؛ بخصوص در شرایطی که کشاورزان با مشکلاتی در زمینه تأمین کود، سم، آب و اجاره زمین روبرو هستند.

نوروزی گفت: مجلس در بودجه امسال برای تأمین واردات گندم، تلاش می‌کند تا این محصول را از کشورهای اوراسیا که قیمت مطلوب‌تری دارد، وارد کند.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید به طور اساسی در بحث نان ورود کند، تصریح کرد: در حال حاضر در برخی از مناطق ما آرد به صورت آزاد فروخته می‌شود و نان به دست مردم نمی‌رسد.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس باید بتواند، طرح مطالعات دقیقی را در زمینه نان انجام دهد و با توجه به یارانه قابل توجهی که در حوزه گندم و آرد توسط دولت پرداخت می‌شود، بتوانیم نان به را به شکل بهتری به دست مردم برسانیم.

نوروزی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم طرحی ایجاد کنیم تا یارانه مستقیم برای مردم واریز و قیمت نان آزادسازی شود، این کار می‌تواند به نفع اقتصاد کشور هم باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار