بیکی گفت: امروز وقف های اجتماعی، قرآنی و فرهنگی یکی از ضروریات جامعه است که باید در جهت انجام آن سیاستگذاری و پیگیری شود.

ترویج وقف های اجتماعی، قرآنی و فرهنگی یکی از ضروریات جامعه امروز است

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی بیکی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: فرهنگ وقف یکی از بی نظیرترین و موثرترین فرهنگ های اسلامی است که می تواند یک تنه بار بسیاری از مشکلات را به دوش بکشد و آن را حل کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با بیان اینکه بن مایه و شاکله این فرهنگ دارای یک راهبرد موفق و کلانگر است، افزود: اما آنچه که امروز ما باید برای این فرهنگ مترقی اسلامی برنامه ریزی کنیم و به آن مسیر دهیم این است که دو مسئله را به طور ویژه و شفاف در برنامه هایمان مدنظر قرار دهیم.

 

وی ادامه داد: مسئله اول اینکه به طور مستمر و شفاف همیشه گزارش و آثار مادی، معنوی و عمرانی موقوفه و وقف را برای مردم و یه واقفینی که وقف عام کرده اند تشریح کنیم تا مردم بدانند ثمرات وجودی موقوفه به طور صحیح در جهت اهداف وقف هزینه می شود، این مسئله به فرهنگ وقف کمک می کند که مردم علاقمند به فرهنگ وقف شوند.

 

بیکی اظهارداشت: مسئله دوم اینکه باید برای مردم شفاف سازی کرد که امروز بسیاری از فرهنگ های مبتلابه جامعه، آسیب ها و مشکلاتی وجود دارد که فرهنگ وقف با نیت یاری رسانی می تواند آن معضلات را در جامعه از سر راه بردارد.

 

وی با اشاره به اینکه خیرین و واقفین می توانند در آن مواردی که نیاز جامعه است موقوفات خود را وقف کنند، گفت: مشکلاتی نظیر؛ ازدواج جوانان کم برخوردار، بیماری های خاص، خانواده های بد سرپرست، ترک معتادان، ترویج قرآن، تولیدات فرهنگی و هنری و غیره از موارد مورد نیاز جامعه به شمار می روند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: اگر این موارد توسط صاحبنظران و اندیشمندان تبیین شود آن زمان وقف های ما سمت و سوی فرهنگی بیشتری به خود می گیرد.

 

وی افزود: به طور کلی باید بگوییم امروز وقف های اجتماعی، قرآنی و فرهنگی یکی از ضروریات جامعه است که باید در جهت انجام آن سیاستگذاری و پیگیری شود.

 

بیکی، با اشاره به تعامل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با اداره کل اواقف و امورخیریه گلستان، گفت: این ستاد به منظور همکاری هر چه بیشتر تفاهم نامه ای را با اوقاف استان به امضا رسانده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار