مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: همه ما با پیرو خط ولایت بوده و در امتداد این خط نورانی فرهنگ ایثار و فداکاری را در‌ جامعه توسعه دهیم.

فرهنگ ایثار و فداکاری را در جامعه در امتداد خط نورانی ولایی توسعه دهیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین امروز در جمع مردم آزادشهر اظهار کرد: گرامیداشت اربعین حسینی از سال‌های پیش و قبل از انقلاب به صورت محدود وجود‌ داشته و با اینکه حکام آن زمان از زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین ممانعت می‌کردند اما مسلمانان باز هم به زیارت در این روز اصرار داشتند.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی نیز دشمنان نه در ایران اسلامی بلکه در کشورهای مسلمان دیگر هم تلاش داشتند تا این سنت را از بین برده و در بین مسلمانان به فراموشی بسپارند‌.

* اربعین ثابت کرد اعتقادات و ایمان مردم در طول زمان از بین نخواهد رفت

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: مسلمانان همه جهان بدون سازماندهی جهانی و حاکمیتی و با عشق و علاقه و هزینه کردن شخصی این مسیر را احیا کرده و به دشمن‌ ثابت کردند که اعتقادات و ایمان مردم در طول زمان از بین نخواهد رفت.

وی ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا دشمن با طراحی خود در سال گذشته تا حدودی توانست سنت پیاده‌روی اربعین را کمرنگ کند اما امسال مردم مسیرهای ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتری نجف تا کربلا را برای زیارت این شهید مظلوم طی کردند.

گرزین گفت: امسال با توجه به محدودیت پیاده‌روی کرونا مردم در یک اقدام خودجوش دسته‌روی به سوی مزار شهدای گمنام و یا امامزادگان نزدیک شهرها و روستاهای خود را‌به نیت زیارت اربعین طی کردند و این حرکت سبب ترس و  نگران شدن دشمن از احیا زنده نگه داشتن زیارت اربعین و قیام عاشورا شد.

* پیاده‌روی اربعین باید تقویت شود تا مسیر برای ظهور امام زمان (عج) تثبیت و هموار شود

وی بیان کرد: این حرکت‌ها باید تقویت شود تا مسیر برای ظهور امام زمان (عج) تثبیت و هموار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز کرد: حرکت امسال مردم مسلمانان سراسر جهان ثابت کرد که کربلا مختص مکان، شهر و کشور خاصی نبوده و مردم جهان متوجه قیام امام حسین (ع) و اهداف ایشان از قیام شده و به نوعی کربلا در عالم همه گیر شده است.

وی گفت: همه ما باید پیرو ولایت فقیه بوده و در امتداد این خط نورانی ولایی فرهنگ ایثار، انفاق و فداکاری را در جامعه توسعه دهیم.

گرزین با اشاره به برپایی موکب جاماندگان اربعین در گرگان خاطرنشان کرد: این موکب به مدت ۶ روز در مرکز استان برپا شد و در این مدت بیش از ۱۳۰ هزار نفر از این موکب بازدید کرده تا بتوانند احساس معنوی خود را در این ایام تقویت کنند که بیشتر آنها از جوانان دهه ۸۰ بودند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار