معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به راه‌اندازی پژوهشکده سبک زندگی در این سازمان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب بر سبک زندگی اسلامی و آرمان‌خواهی جوانان تأکید دارد.

بیانیه "گام دوم" انقلاب بر سبک زندگی اسلامی تأکید دارد

به گزارش گلستان 24 ؛حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای چله انقلاب اسلامی اظهارداشت: اصحاب رسانه باید به آسیب‌های تمدن غرب در مقابل تمدن اسلامی بپردازد، زیرا تمدن اسلام یک مسئله هویتی و فرهنگی است که پرداختن به آن، افق دید جامعه را گسترش خواهد داد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید به موضوع سبک زندگی اسلامی بپردازند، گفت: سبک زندگی موضوع مهمی است که رهبر معظم انقلاب از سال 89 به آن تاکید داشتند. رویکردهای اساسی تمدن اسلامی باید با سبک زندگی گره زده شود و در موضوعاتی مانند سبک تربیتی، سبک فرهنگی، سبک توحیدی، سبک انقلابی و غیره کار شود.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: سبک زندگی یک زیست بوم و ترکیب مبتنی بر جغرافیا، اعتقادات، تمایلات، شخصیت و بسیاری از مولفه‎های دیگر است و به تنهایی معنا ندارد.

وی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب گفت: بند آخر این بیانیه بر سبک زندگی اسلامی تأکید و توجه دارد. نخبگان و فرهیختگان جامعه از جمله رسانه‌ها باید به این مسئله توجه کنند.

حریزاوی یادآور شد: دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و حتی سازمان تبلیغات اسلامی در این موضوع کم‌کاری کرده‌اند و کارهایی که در این زمینه صورت گرفته کامل نبوده و بیشتر به شکل شعاری انجام شده است.

وی به نظام‌سازی اسلامی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، اشاره و خاطرنشان کرد: باید در جامعه اسلامی انواع نظام‌های سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای، امنیتی، قضایی و دیگر نظام‌ها تولید شود و حوزه اکنون برای این موضوع قیام کرده است.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی اظهارداشت: باید به جوانان بگوییم که تمدن غرب در حال افول است و آنان را برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی آماده کنیم.

وی با اشاره به رسالت مهم رسانه‌ها اظهارداشت: رسانه‌ها نباید اجازه دهند که جوان‌ها سرگرم روزمزه شوند و آرمان نداشته باشند. رسانه‌ها باید به جوان‌ها آرمان دهند تا جوان ایرانی بی‌خاصیت و سرگرم بلوغ خود نباشد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار