مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گلستان گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در گلستان توانستیم تا به امروز برای ۴۸۷ نفر ایجاد اشتغال کنیم و این روند همچنان ادامه دارد.

ایجاد بیش از ۴۵۰ شغل در گلستان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی خطیر نامنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در تمام استان‌های کشور با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نظارت ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها و با مجری‌گری جهاد دانشگاهی در حال انجام کار است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سه فاز شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار در حال اجراست، گفت: هدف از اجرای‌ طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، کمک به توسعه بازار تولیدکنندگان مشاغل خانگی است.

خطیر نامنی با بیان اینکه سهمیه گلستان در این طرح، ۲۳۰۰ نفر است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و برای یک هزار و ۸۰۳ نفر، کار استعداد سنجی و مشاوره انجام شده است.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گلستان ادامه داد: تاکنون ۵۹۰ نفر آموزش‌های عمومی و ۷۷۳ نفر دوره آموزش‌های تخصصی را در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گذرانده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال ایجاد اشتغال و توسعه مشاغل خانگی هستیم، خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد ثبت‌نام ‌کنندگان این طرح در استان را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گلستان یادآور با اشاره به اینکه ۳۲ عنوان رسته شغلی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تعریف شده است، گفت: در راستای ایجاد این طرح تا به امروز برای ۴۸۷ نفر اشتغال ایجاد شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار