مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه هنوز سهمیه ایجاد اشتغال استان‌ها از سوی ستاد اشتغال کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص نشده است، گفت که بر اساس تصمیم کارگروه اشتغال این استان فعلا ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی (همانند سال قبل) هدف‌گذاری شده است.

ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی در گلستان هدف‌گذاری شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سعید مازندرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع اشتغال هدف‌گذاری شده امسال در گلستان تا کنون ۶ هزار و ۴۷۷ شغل (معادل ۳۲ درصد) توسط دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال نیز ثبت شده است.

وی یادآور شد: سهمیه اشتغال گلستان درسال گذشته ایجاد ۳۰ هزار شغل بود که ۲۷ هزار و ۹۰۰ شغل آن با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی استان محقق شد.

مازندرانی به تسهیلات راه‌اندازی مشاغل خُرد و خانگی و شرکت‌های پشتیبان از این گونه مشاغل در گلستان نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۴۷۵ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به استان ابلاغ شده که معادل هشت برابر سال قبل است.

به گفته وی، عملیات تشکیل پرونده برای متقاضیان استفاده از این تسهیلات در گلستان و معرفی آنها به ۲ بانک عامل پیش بینی شده برای پرداخت تسهیلات درحال انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان همچنین از پرداخت پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی از سال ۹۸ تا کنون در این استان خبر داد و اظهار داشت که با پرداخت این میزان تسهیلات ۶ هزار و ۱۳۵ طرح اشتغالزایی در مناطق روستایی استان اجرا و برای هشت هزار و ۹۵۹ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

مازندرانی گفت: هنوز تسهیلات امسال این حوزه ابلاغ نشده اما پیش بینی می‌شود ۵۰۰ میلیارد ریال از محل بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی این بخش و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از تسهیلاتی که پیش از این برای بنگاه‌های آسیب دیده از سیل سال ۹۸ پیش بینی شده و باقی مانده، صرف طرح‌های اشتغال روستایی استان شود.

وی افزود: امسال همچنین از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ که نوعی تسهیلات یارانه‌ای با کارمزد هشت تا ۱۲ درصد می‌باشد و هنوز رقم رسمی آن ابلاغ نشده، نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال سهم گلستان باشد که بیشتر به تعاونی‌ها و کارآفرینان جوان استان پرداخت خواهد شد.

مازندرانی اضافه کرد: امسال نیز همانند چند سال گذشته به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال گلستان و واحدهایی که زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشند، تسهیلات رونق تولید پرداخت خواهد شد.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار