مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: هزار و ۱۸ کیلومتر شبکه فرسوده آب در حوزه شهری گلستان وجود دارد که نیاز به اصلاح و بازسازی دارند.

هدررفت ۱۸ درصدی آب در گرگان/فرسودگی ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه شهری

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، بهزاد هرمزی، شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در حوزه شهری هزار و ۱۸ کیلومتر شبکه فرسوده آب در استان داریم که نیاز به اصلاح و بازسازی دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: سال گذشته، کل تخصیص در این زمینه ۸۰۰ میلیون تومان بود در حالی که برای اصلاح هر کیلومتر ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی توضیح داد: علیرغم اینکه همه به اهمیت این موضوع اذعان دارند اما اعتبار در این سرفصل داده نمی‌شود و امیدواریم در بودجه ۱۴۰۱ توجه اساسی به آن شود.

هرمزی ادامه داد: کل درآمد آبفای گلستان در سال گذشته، ۱۰۴ میلیارد تومان بود در حالی که برای بازسازی زون شهر گرگان ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان بیان کرد: با توجه به مؤلفه‌های مختلف ظاهری و فیزیکی و اختلاف ارتفاع هدررفت آب در گرگان ۱۸ درصد است و در ایام مختلف سال تغییر می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: گلستان تابستان سختی را پشت سر گذاشت و در نیم قرن اخیر این خشکسالی بی‌سابقه بوده است.

هرمزی اضافه کرد: گلستان در زمره چهار استان رتبه اول خشکسالی کشور بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار