رییس اداره عمران و امور زیربنایی عشایر گلستان از اجرای عملیات عمرانی برای عشایر گلستانی خبر داد.

اجرای عملیات عمرانی برای عشایر گلستانی
به گزارش گلستان 24 ؛ مهدی الیاسی رییس اداره عمران و امور زیربناییعشایر گلستان گفت: برای امسال شن ریزی راه عشایری سلملی دره، آق توقه و مردم دره، ساخت ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی، احداث حمام ضد کنه دام سبک در چناران مراوه تپه در دستور کار است.

وی ادامه داد: از سال ۹۶ تاکنون ۸ تانکر آبرسانی، به میزان ۵۵ هزار متر مکعب آب با اعتبار ۳۸۰ میلیون تومان برای آبرسانی به مناطق عشایری و راه گشایی ایل راه‌های عشایری ۸۰۰ کیلومتر در سطح شهرستان‌های گنبدکاووس، کلاله و مراوه تپه برای تسطیح، رگلاژ و بازگشایی راه‌ها با اعتبار ۲۱۵ میلیون تومان محقق شد.

مهدی الیاسی گفت: همچنین از سال ۹۶ بهسازی و مرمت ۳ چشمه در مراوه تپه  آغاز شد که تاکنون ۶۰ درصد آن محقق شده است و احداث ابنیه فنی راه سوملی به اوقچی با اعتبار ۷۰ میلیون تومان در گنبدکاووس که تاکنون ۱۰۰ درصد آن انجام شد.

وی گفت: احداث پل جعبه‌ای در دهستان کرند گنبد کاووس از سال ۹۶ آغاز و تاکنون ۷۰ درصد آن محقق و احداث بند خاکی کینگ جای مراوه تپه که تاکنون ۸۵ درصد آن و احداث راه شوسه میت یولی در مراوه تپه، که تاکنون ۶۰ درصد آن محقق شده است.

استان گلستان ۲ تیپ عشایر در خود جای می‌دهد که یک تیپ آن کرد‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی است و تیپ دیگر آن مربوط به عشایر ترکمن‌های گلستانی است.

انتهای پیام/ باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار