مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از صادرات چمدانی ۷۱ هزار و ۶۷۴ دلاری تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی این استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد.

صادرات چمدانی ۷۱ هزار دلار محصولات صنایع‌دستی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، احمد تجری ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: استان گلستان دارای صنایع‌دستی متنوعی است که می‌توان با رفع دغدغه فروش داخلی و خارجی هنرمندان و صنعتگران این حوزه، زمینه رونق بخشیدن به تولید و تداوم پایدار این نوع کسب‌وکار را فراهم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: هنرمندان استان گلستان همه‌ساله بخشی از تولیدات خود را از طریق واسطه‌ها و یا به‌صورت چمدانی به سایر کشورها صادر می‌کنند که این موضوع با توجه به شیوع کرونا ویروس و تضعیف همه بخش‌های تولیدی و فروش، بازرگانی خارجی تا حد زیادی تحت شعاع این معضل قرارگرفته است.

وی بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، میزان تقریبی صادرات چمدانی تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان و صنعتگران استان ۷۱ هزار و ۶۷۴ دلار معادل ۱۹ میلیارد و ۸۵ میلیون ریال بوده است.

تجری اضافه کرد: تولیدات چرمی، گلیم، زیورآلات سنتی، صنایع چوب، رودوزی سنتی، سفال لعاب‌دار و نساجی سنتی از عمده محصولات صادراتی صنایع‌دستی استان گلستان در ۶ ماه گذشته بوده است که از طریق واسطه‌ها و به‌صورت چمدانی به کشورهای ایتالیا، آلمان، ژاپن، ازبکستان، عراق، قزاقستان، ترکیه، استرالیا، بحرین و کانادا صادر شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار