معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از تزریق دو دُز واکسن به ۳۴ درصد گلستانی‌ها خبر داد.

واکسینه کامل ۳۴ درصد گلستانی‌ها

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۷ هزارو ۶۷۴ نفر دُز نخست واکسن را دریافت کرده اند که معادل ۷۰ درصد واجدان شرایط دریافت واکسن است.

جعفری هم چنین گفت: تا صبح امروز ۱۴ هزار و ۴۱۹ فرد کمتر از ۱۸ سال گلستانی که حدود ۴۹ درصد جمعیت این رده سنی است واکسن زده اند.

ناهید جعفری گفت: ۱۸۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۲ بیمار جدید هستند.

او افزود : ۳۹ نفر آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه هستندکه ۱۱ نفر برای تنفس بهتر از ونتیلاتور کمک می‌گیرند.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر در گلستان بر اثر کرونا فوت شده است.

جعفری افزود: هم اکنون شهر‌های گرگان، علی آباد، آق قلا، مینودشت و بندرگز به لحاظ رنگ بندی کرونایی زرد است و رنگ ۹ شهرستان دیگر آبی است.

استاندار گلستان نیز امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: کارمندانی که واکسن نزنند نمی‌توانند از هفته آینده سرکارحاضر شوند و غیبت این کارمندان نیز غیر موجه است.

هادی حق شناس افزود: وضع گلستان به لحاظ شیوع کرونا از بسیاری از استان‌ها بهتر است و تعداد شهر‌های آبی گلستان از شهر‌های زرد کرونایی بیشتر است.

وی گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها منوط به دریافت واکسن همه دانش آموزان و دانشجویان است.

استاندار گلستان هم چنین درباره برگزاری مراسم ۱۳ آبان گفت: این مراسم در مکان‌های باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در مکان‌های سرپوشیده با یک چهارم ظرفیت برگزار شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار