مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در پنج شهر استان خبرداد و گفت: تمامی شهرداری های گلستان باید طرح تفکیک زباله از مبدا را در دستور کار خود قرار دهند.

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در ۵ شهر گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، محمدرضا کنعانی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در جلساتی که در گذشته برگزار شده بود مقرر شد تفکیک زباله از مبدا در تمام شهرها اجرا شود و دفتر امور شهری و شوراها در استان پیگیر اجرایی شدن این طرح و مصوبات آن باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: طبق گزارشی که سازمان مدیریت پسماند ارائه کرد طرح تفکیک زباله از مبدا در سه منطقه شهر گرگان، یک منطقه شهر گنبد و شهرهای سنگدوین، دوزین و مزرعه این طرح در حال اجرا است.

کنعانی ادامه داد: تمامی شهرداری های استان باید طرح تفکیک زباله از مبدا را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه ساماندهی سکوهای انتقال پسماند در استان هم باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در استان گلستان ۱۰ سکوی انتقال پسماند وجود دارد که دو مورد از آنها جدید احداث شده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در خصوص مراکز دفع پسماند استان هم بیان کرد: در گلستان دو مرکز دفع در شرق و غرب استان وجود دارد و پسماند تمام سکونتگاه‌های شهری و ۶۵۰ سکونتگاه روستایی به این دو مراکز دفع منتقل می شود.

وی افزود: هر دو مرکز دفع استان به کارخانه کمپوست مجهز هستند و بعد از اینکه پردازش اتفاق می افتد زباله ها دفع می شود.

کنعانی ادامه داد: سال گذشته در هر دو مراکز دفع دو لندفیل جدید مهندسی و بهداشتی مجهز و سیستم جمع آوری شیرابه و گاز ایجاد شد و افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست در هر دو سایت شرق و غرب هم در دستور قرار گرفت که از ۲۵۰ تن به ۵۰۰ تن افزایش پیدا کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان اضافه کرد: طرح جدید کمپوست در سایت شرق ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و در سایت غرب هم ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: در سایت غرب تا پایان مهرماه توقف دفن پسماند به روش تلنباری داشته و با خاکدهی مکان دفن قبلی ساماندهی شود، همچنین خط پردازش جدید کارخانه کمپوست هم تا بهمن ماه امسال به بهره برداری برسد و سیستم تصفیه فاضلاب تا پایان سال ۱۴۰۰ بهسازی شود.

کنعانی ادامه داد: در سایت شرق هم قرار شد خط پردازش کارخانه کمپوست پیگیری شود تا پایان شهریور ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد و سیستم تصفیه فاضلاب هم در سایت شرق احداث و تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار