رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: مشکل اسناد شهرک صنعتی بندرترکمن در کمتر از یک هفته با پیگیری ستاد رفع موانع تولید این دادگستری که سال‌ها معطل مانده بود، حل شد.

حل مشکل اسناد شهرک صنعتی بندرترکمن پس از سال‌های معطلی/ اسناد مازاد از رهن بانک‌ها به واحدهای تولیدی بازگردانده شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حیدر آسیابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان از پیگیری موضوع آزادسازی اسناد مازاد واحدهای تولیدی که در رهن بانک‌ها است خبر داد، اظهار کرد: یکی از مشکلات بانکی که تولیدکنندگان با آن مواجه هستند اسناد مازاد در رهن بانک‌هاست که به صورت ویژه در حال پیگیری آن هستیم.
وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات، اسنادی با ارزش خیلی بیشتر از مبلغ وام به عنوان رهن از فعالان اقتصادی به وثیقه گذاشته‌اند که قانونی نیست.

* اسناد مازاد در رهن بانک‌ها باید دوباره کارشناسی و براساس نرخ روز ارزش‌گذاری شود/ مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری لازم الاجراست
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این اسناد باید دوباره کارشناسی و براساس نرخ روز ارزش‌گذاری شود و اسناد مازاد از رهن بانک‌ها خارج و به واحدهای تولیدی بازگردانده شود.
آسیابی خاطرنشان کرد: تاکنون سه نشست تخصصی با شورای هماهنگی بانک‌های استان داشته‌ایم و برای رفع چالش‌های بانکی بر سر راه تولیدکنندگان مشغول رایزنی هستیم.
وی گفت: مصوباتی که در بازدیدهای میدانی و یا در جمع فعالان اقتصادی با حضور مسوولان اجرایی و بانکی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب می‌شود لازم الاجراست و خوشبختانه تاکنون نیز هر موردی که مصوب کرده‌ایم با همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های مربوط اجرایی شده است.

* همت دستگاه قضایی استان رفع مشکلات و موانع تولید در استان است
رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: یکی از این مصوبات تعیین تکلیف زودتر موضوع اسناد شهرک صنعتی بندرترکمن بود که در کمتر از یک هفته این مشکل که سال‌ها معطل مانده بود، حل شد.
آسیابی گفت: در قوه قضاییه و استان‌ها ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تشکیل شده و همت دستگاه قضایی استان رفع مشکلات و موانع تولید در استان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار