رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۵۹ هزار نفر معادل ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان، دست کم یک دوز واکسن کرونا را دریافت کردند.

واکسینانسیون 80 درصد گلستانی‌ها

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر عبدالرضا فاضل ظهر امروز شنبه هشتم آبان ماه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر در سطح کشور در برخی از استان ها نسبت به هفته گذشته با روند خفیف رو به افزایش کرونا مواجه هستیم و خوشبختانه در گلستان چنین شرایطی را نداریم.

وی افزود: برخی از کشورهای منطقه ما از جمله روسیه و آذربایجان با سویه دلتا و دلتا پلاس کرونا درگیر هستند و ما نیز باید هوشیار باشیم.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۱۹۱ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری و ۱۵ نفر وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

فاضل گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ بیمار بستری جدید در استان داشتیم در حالی که در هفته گذشته تعداد بستری‌های جدید ۲۴ ساعت، به ۵۰ نفر نیز رسیده بود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی شبانه روز گذشته یک هم استانی بر اثر کرونا جان خود را از دست داد.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان بیان کرد: طی هفته گذشته مجموعا هفت هم استانی بر اثر کرونا فوت کردند.

وی با بیان اینکه هفت شهر استان در وضعیت آبی قرار دارند، اظهار کرد: در حال حاضر مراوه تپه، گالیکش، آزادشهر، رامیان، ترکمن، کردکوی و آق قلا در وضعیت آبی و مابقی شهرهای استان در وضعیت زرد از لحاظ شیوع کرونا قرار دارند.

فاضل در ادامه گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده که از این تعداد یک میلیون و ۱۵۹ هزار دوز مربوط به نوبت اول بوده‌ است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۶۴۹ هزار نفر معادل ۴۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان، هر دو دوز کرونا را دریافت کردند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۲۹ هزار نفر از افراد ۱۲ تا ۱۷ سال معادل ۶۶ درصد جمعیت این گروه سنی، دوز اول واکسن را تزریق کردند.

فاضل گفت: تاکنون ۱۰۱۹ نفر در استان دوز سوم یا یادآور کرونا را دریافت کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار