مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: کشور ترکمنستان تعرفه حمل و نقل ریلی خود را ۴۰ درصد کاهش داده وتعرفه ترانزیت از سمت کشور‌ قزاقستان کم کرده که این اقدام بسیارخوبی محسوب می شود.

کاهش ۴۰ درصدی‌تعرفه ریلی ترکمنستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایلنا، محسن اعتماد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باروی کارآمدن دولت جدید روابط بین کشور ایران و ترکمنستان بسیارخوب شده و رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به ترانزیت وکریدورها دارند و درچند وقت اخیرجلسات ویدوکنفرانسی زیادی بین ایران وترکمنستان برگزار شد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه تقویت روابط بین ایران وترکمنستان منعقد شده که باعث ایجاد اشتغال، رونق گرفتن اقتصاد، افزایش تعاملات وافزایش جی دی پی خواهد شد و اینچه برون دروازه تبادلات تجاری محسوب می شود که نقش مهمی در توسعه استان دارد.

اعتماد افزود: اینچه برون فرصت بسیار خوبی برای توسعه گلستان به حساب می آید و متاسفانه به دلیل زیرساخت نتوانستیم اقدام موثری انجام دهیم که تحریم ها و ویروس کرونا در این زمینه تاثیرات بسیار زیادی داشته است.

 مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ یادآورشد: درتفاهم نامه جدید با کشور ترکمنستان امضا شده مبادلات واگن ها دو برابر افزایش خواهد یافت که زیر ساخت های آن فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید کمک کنیم تا سرمایه گذاران به اینچه برون ورود پیدا کنند و قطعا شاهد توسعه کسب و کار وتجارت خواهیم بود و با توسعه زیرساخت‌ها، اقبال سرمایه‌گذاران به این منطقه بیشتر می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار