مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گفت: بانوان کارمند به دلیل کمرنگ بودن فرهنگ ورزش، استقبال چندانی از طرح ورزش بانوان در ادارات نداشتند.

عدم استقبال بانوان کارمند از طرح ورزش در ادارات/ برخی مدیران نیز همکاری نکردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان؛ طاهره جباری در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: توجه به منابع انسانی به خصوص توجه به سلامت پرسنل باعث افزایش بهره وری در سازمان مربوطه می شود.

وی افزود: سلامت جامعه به ویژه سلامت بانوان باید در اولویت باشد زیرا توجه به سلامت جسمی و روحی آنان بسیار مورد اهمیت است و بایستی سیاستگذاران این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: در جوامع امروز که بانوان و مادران علاوه بر فعالیت در منزل در خارج از منزل نیز شاغل هستند با مشکلات ناشی از کم تحرکی مواجه می شوند که باعث بروز بیماری های قلبی عروقی، پوکی استخوان، چاقی و غیره خواهد شد.

جباری گفت: بروز بیماری ها برای دولت، فرد و سازمان مربوطه چالش ایجاد می‌کند زیرا برای کارکرد درست، سلامت افراد در اولویت قرار دارد.

وی بیان داشت: در سال های اخیر بخشنامه ای مبنی بر استفاده پرسنل از ماموریت ورزشی در ساعت اداری به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده بود که متاسفانه برخی از مدیران این بخشنامه را اجرا نکردند‌.

 

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد دستگاه های اجرایی شرایط را فراهم و سالن های ورزشی را در اختیار بانوان قرار دادند و با مرخصی های ورزشی موافقت کردند.

وی با اشاره به اینکه بانوان کارمند استقبال چندانی از این طرح نداشتند آفزود: عدم استقبال از این طرح ناشی از کمرنگ بودن فرهنگ ورزش است و باید دستگاه های متولی آموزش در این حوزه بیشتر تلاش کنند و در همین راستا می‌توانند کارگاه های آموزشی مختلفی برگزار نمایند.

جباری گفت: محدودیت های ساختاری، اجتماعی، فرهنگی و غیره برای حضور بانوان در سالن ها و فضاهای ورزشی وجود دارد که میتوان با تخصیص اعتبار در این حوزه امکانات و تجهیزات بیشتری را با هزینه کمتر در اختیار بانوان قرار داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار