برنامه‎های حوزه بانوان سنددار می‌شود

معاون رئیس‎جمهور در امور زنان و خانواده از تهیه پیش‎نویس افزایش 10 درصدی تعداد مدیران زن به صورت سالانه خبر داد و گفت: قرار است برنامه‎های حوزه بانوان دارای سند راهبردی شود و دولت برنامه پنج ساله به دستگاه‎های اجرایی بدهد.

تهیه پیش‎نویس افزایش 10 درصدی تعداد مدیران زن به صورت سالانه

به گزارش گلستان24،شهین‌دخت مولاوردی امشب در نشست صمیمی با بانوان فرهیخته استان گلستان اظهار کرد: پیش‎نویس برنامه افزایش 10 درصدی مدیران زن به صورت سالانه تهیه شده است که هنوز این برنامه تصویب نشده و در سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی قرار دارد که امیدواریم به تصویب برسد.

بانوان سنددار

 

وی با بیان اینکه رویکرد دولت بررسی برنامه‎های توسعه‎ای است، تصریح کرد: پنج برنامه توسعه قبل از انقلاب و پنج برنامه توسعه بعد از انقلاب اسلامی تصویب و اجرا شد که به نظر می‎رسد این برنامه‎های دارای ایراداتی بوده و نتوانسته‎ایم همه برنامه‌ها را عملیاتی کنیم و تنها 30 درصد برنامه‎های توسعه محقق شده است.

معاون رئیس‎جمهور در امور زنان و خانواده افزود: عدم تحقق و توفیق لازم در برنامه‎های توسعه نشان می‎دهد که برنامه‎ها یا کلی‎گویی بوده یا بسیار آرمان‎گرایانه نوشته شده است.

مولاوردی با اشاره به اینکه در برنامه‎های توسعه باید موضوعات خاص هدف‎گذاری شود، گفت: معتقدم برنامه‌های توسعه‌ای کشور باید به صورت مسئله‎محور و پروژه‎محور تهیه شود.

وی با بیان اینکه احکام برنامه ششم آماده شده است، افزود: این برنامه حول پنج موضوع خاص اعم از بحران آب، محیط‌زیست، گردشگری، صندوق‎های بازنشستگی و توسعه آمایش بر اساس مکان است.

معاون رئیس‎جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه شاخص اجرای برنامه‎ها باید محرک توسعه باشد، گفت: باید تلاش شود تا موانع توسعه برداشته شود.

مولاوردی با اشاره به اینکه موضوعات بانوان و خانواده در رده موضوعات غیرخاص قرار گرفته است، گفت: قرار است برنامه‎های حوزه بانوان دارای سند راهبردی شود و دولت برنامه میان‌مدت پنج ساله به دستگاه‎های اجرایی بدهد.

وی بیان داشت: باید تلاش کنیم از فرصت تدوین برنامه ششم توسعه استفاده کنیم تا به جایگاه بانوان و خانواده توجه بیشتری شود.

معاون رئیس‎جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص بیمه بانوان خانه‎دار گفت: بعد از اینکه شورای نگهبان نظر داد که موضوع بیمه زنان خانه‎دار نیاز به قانون دائمی دارد و جای این مباحث در قانون بودجه نیست لایحه جداگانه‎ای برای بیمه بانوان درنظر گرفته شد.

مولاوردی افزود: سازمان تأمین اجتماعی در چارچوب ماده قانون تأمین اجتماعی در حال تصویب بیمه‎های چندلایه و فراگیر است که یکی از لایحه‎های آن زنان خانه‎دار را پوشش می‎دهد که بهترین فرصت برای استفاده از این موضوع است.

وی به لایحه تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت که در کمیسیون لوایح متوقف شده بود اشاره کرد و بیان داشت: این لایحه بسیار جامع بود و مجموعه تدابیر لازم در آن اتخاذ و کار کارشناسی روی آن صورت گرفته بود که ما این لایحه را دوباره به جریان انداختیم.

معاون رئیس‎جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه لایحه تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت منحصر به تدابیر بازدارنده، حمایتی و حفاظتی شد، گفت: پیشنهاد یک مرجع هماهنگی تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت مطرح شد که این موضوع در کمیسیون لوایح مورد مخالفت قرار گرفت.

مولاوردی با اشاره به اینکه در سند راهبردی برنامه ششم توسعه به موضوع توازن بین کار و زندگی بانوان پرداخته شده است، بیان داشت: زنان باید ایفاگر نقش‎های خود باشند آن هم بدون اینکه نقشی فدای نقش دیگر شود.

به گفته وی، هم‌زمان با سفرهای استانی هیئت‌دولت 31 گزارش استانی متناسب با وضعیت هر استان در حوزه بانوان و خانواده آماده شده است، همچنین اطلس وضعیت زنان و نقش آسیب‌های اجتماعی تدوین شده است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار