محمد ابراهیمی گفت: جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن را بعنوان میراث معنوی، به نام کلاله ثبت ملی خواهیم کرد.

جشنواره اسب اصیل ترکمن را به نام کلاله ثبت می کنیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ محمد ابراهیمی تودرواری رفرماندار و رئیس ستاد برگزاری پانزدهمین جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن کلاله، گفت: شهرستان کلاله با فراهم کردن بستر برگزاری این جشنواره در چهارده دوره گذشته و معرفی قابلیت های زیرساختی؛ مثل مراکز پرورش اسب و فراوانی "سر اسب های اصیل ترکمن" در حوزه سرزمینی این حق را به خود می دهد تا "ثبت ملی جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن" را بعنوان "میراث معنوی" به نام خود داشته باشد.

فرماندار کلاله که در آخرین جلسه برنامه ریزی جشنواره سخن می گفت، اعلام کرد: علیرغم تبلیغات کم به جهت شرایط کرونایی؛ تاکنون "۱۵۴ سر اسب" برای حضور در پانزدهمین جشنواره  ثبت نام کرده اند؛ تا مورد قضاوت داور بین المللی؛ خانم کانرینا جکوب قرار گیرند.

فرماندار کلاله در این جلسه تصریح کرد: همه تلاش ما طی سال ها برگزاری جشنواره شناسایی و معرفی قابلیت ها، توسعه صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال و تقویت اقتصاد منطقه؛ بخصوص افزایش درآمد پایدار خانواده در روستاهای منطقه بوده است.

علی علیزاده مدیر جهاد کشاورزی کلاله هم در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: هم اکنون پنج مرکز پرورش اسب صنعتی و شش مرکز سنتی در شهرستان مشغول فعالیت هستند و مقدمات احداث سه مرکز صنعتی پرورش اسب دیگر توسط صاحبان آن در حال انجام است.

دبیر پانزدهمین جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن اعلام کرد: 
جشنواره از ساعت هشت و سی دقیقه صبح روز چهارشنبه ۱۲ آبان در مرتع روستای صوفیان آغاز و تا ساعت ۱۶ و سی دقیقه عصر ادامه خواهد داشت.

علیزاده گفت: جشنواره در ده دور با حضور کره اسب های پای مادر تا سیلمی ها برگزار  می شود؛ ضمن اینکه صاحبان زیباترین اسب ترکمن نیز جوایزی دریافت می کنند.

گفتنی است؛ این روزها چشم منتظر  دوست داران اسب به جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن در کلاله است؛ تا بعد از حدود یک سال و نیم فاصله به جهت ویروس منحوس کرونا، طنازی های های این "حیوان نجیب" را در مرتع زیبای صوفیان به نظاره بنشینند؛ تا حظی وافر ببرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار