برای تغییر نام یکی از خیابان های شهر علی آبادکتول، یکسال دوندگی و پیگیری شد و آخرکار پس چندین جلسه و بررسی میدانی و شوآف شورائیان، بی نتیجه و نیمه کاره رها شد اما « دانشگاه آزاد اسلامی » که به نٓظر بیمارِ برخی «دانشگاه بچه پولدارها و محل عیش و عشرت» است به مدد انسانهای با انگیزه و دلداده«راه و رسم شهیدان»هر گذر، میدان، تالار، سالن و مجتمع اش مزین به نام شهیدی است.

«دانشگاه» جلوتر از «پارلمان شهری» علی‌آبادکتول در نامگذاری شهدا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، محمد دلیم کتولی نوشت: شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سرچشمه های رحمت و برکت خداوند متعال برای زمین اند. شهداء والامقام این مرز و بوم میهمانان ضیافت الهی اند که بر سر سفره رزق بی حسابش نشسته و متنعم اند.

«شهادت قله‌ای است که دستیابی به آن بدون اخلاص و ایثار، صدق و معنویت، مجاهدت و گذشت، توجه به خدا و کار برای مردم، و تلاش برای تحقق عدالت و استقرار حاکمیت دینی امکان‌پذیر نیست. (مقام معظم رهبری)

به برکت وجود شهداء و پیکرهای مطهر شأن خداوند متعال باران رحمتش را فرو می فرستد . زیارت جامعه کبیره به ما آموخته « بِکُم فَتَح اللّه ابواب رَحمتَه و بِکُم یُنزّلُ الغیث».

این زندگان، که ما مردگان را به نظاره نشسته اند، ناظر رفتار مدعیان راه و رسم شهیدانند، چه خوشوقت چه خوشبخت آنها که نام مبارک این «پرستوهای مهاجر» را زینت کوچه و خیابان و مکان های خود کرده اند و راه نورانی و سعادت بخش را تبلیغ می کنند.‌

چه بیچاره اند آنها که «عکس شهیدان را بالای سر خود دارند و برعکس آنها عمل می کنند».

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، در این مسابقه پُر خیر و برکت، گوی سبقت را از همه ربوده و به مدد کارگزارانی از «خانواده معظم شهدا » در سطح دانشگاه و محیط درونی و بیرونی اش مبلغ « راه و رسم شهیدانند».

واقعاً جای شگفتی است، در شهری که برای تغییر نام یکی از خیابان های شهر، که منتهی به مزار شهدای والامقام « پنج شهید معززی » است ، یکسال دوندگی و پیگیری شد و آخرکار پس چندین جلسه و بررسی میدانی و شوآف اعضای شورای شهر علی آباد کتول، بی نتیجه و نیمه کاره رها شد « دانشگاه آزاد اسلامی » که به نٓظر بیمارِ برخی « دانشگاه بچه پولدار ها و محل عیش و عشرت» است به مدد انسانهای با انگیزه و دلداده«راه و رسم شهیدان»هر گذر،میدان ، تالار ، سالن و مجتمع اش مزین به نام شهیدی است.

شگفت انگیز تر آنکه، تمام ملاحظات امنیتی، اجتماعی، قومیتی و...در این نامگذاری ها رعایت شده، هم نام مبارک« شهید مدافع حرم فندرسکی شهید نجفی» می درخشد، هم نام مبارک شهید شاهرودی « شهید والامقام دکتر محمد صادق صادقی » جلوه گری می کند ، هم نام شهید والامقام سیستانی « شهید .... و هم در آخرین شاهکار این شیفتگان راه و رسم شهیدان نام«شهیده والامقام مدافع سلامت سیده فاطمه سادات میر دیلمی» نورافشانی می کند.
آنها که از نزدیک نگارنده این سطور را می شناسند، می دانند که هرگز ساحت قلم را به تملٌق گویی نیالوده ام ، اما چه کنم حقیقت « اظهر من الشمس » است .
روزهایی که با بدن زخم خورده سقوط هواپیما ، برای بزرگداشت نام «سردار شهید والامقام داود شیخ هدایتی»از شهرداری به فرمانداری ، از آنجا به صحن شورای اسلامی شهر و...‌پله ها را بالا و پایین می رفتم هرگز گمان نمی کردم که اینهمه انگیزه را در یک محیط علمی و دانشگاهی ببینم و ایکاش آن روزها که تب اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان در حال برگزاری بود ، این انگیزه ها و دوراندیشی ها در مسئولان وقت شهرستان مشاهده می شد و می توانستیم « طرح اجرای سردیس سرداران شهید شهرستان علی‌آباد کتول» را به اجرا در آوریم .

ما بدهکار به شهدائیم، امنیت امروزمان، ثمره و هدیه شهادت آنهاست. اقتدار و عزت و سربلندی امروزمان را مرهون « سرداران داوود شیخ ، قاسمدخت ، رحمانی ، احمد شکی ، شعبانعلی رحیمی ، خواستار و... بقیه شهدا» ئیم .

مسئولان شهرستان علی‌آبادکتول بدانند ما قرن ها به «شهید باغچیغی » بزرگ شده در کوره آجرپزی بدهکاریم، ما به شهید والامقام«سید محمد حسینی»که جشن تکلیف اش را در کوهستان استان سلیمانیه عراق در زیر آتش و خون برگزار کرد خیلی بدهکاریم و باید این بدهکاری ها بپردازیم چگونه اش را اخیراً امام المسلمین، فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای فرمودند همین و ختم کلام:

« چه افتخاری برای یک شهر و کوچه‌ها و خیابان‌های آن بالاتر از اینکه نام یک شهید بزرگ و فداکار بر روی آن باشد. شهر باید به نام شهیدان مزیّن باشد و شوراهای شهر نیز بدانند که شهر با نام چه کسانی مفتخر می‌شود.»

 

ارسال نظر

آخرین اخبار