شهردار گنبدکاووس با اشاره به ضرورت همدلی مبان نهادهای فرهنگی در سطح شهرستان و منطقه، گفت: من و همکارانم تمام‌قد در خدمت فرهنگ تقریب خواهیم بود.

تمام‌قد در خدمت فرهنگ تقریب هستم / دانشگاه مذاهب و جهاد دانشگاهی دو بال توسعه منطقه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، راه‌اندازی دانشگاه تقریب مذاهب در استان گلستان و به‌ویژه در شهرستان گنبدکاووس به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ تمدنی یکی از اتفاقات خوب و اثربخش در سال‌های اخیر بوده است که با حضور مرکز جهاد دانشگاهی در کنار این مجموعه این ظرفیت‌ها تقویت و تکمیل شده و به سمت تبدیل شدن به یک الگو برای کشور پیش می‌رود.

از این رو این دو نهاد برای جلب همکاری‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در منطقه در کنار هم گام برداشته و حضور در جلسه فوق‌العاده شورای شهر گنبدکاووس با حضور مسئولان ارشد شهرستانی گام دیگری در این مسیر بود.

لزوم گسترش سطح خدمات دانشگاه مذاهب

امام‌جمعه گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه دانشگاه مذاهب اسلامی یک دانشگاه فرا منطقه‌ای و با نگاهی بلندمدت است، گفت: تمام تلاش ما باید این باشد که سطح ارائه خدمات این دانشگاه را در سطح منطقه افزایش داده و دانشجویان سراسر منطقه را به سمت این دانشگاه سوق دهیم.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با تأکید بر نقش بسیار مثبت و ارزنده نماینده ولی‌فقیه در استان و رضا صابری معاون وقت دانشگاه مذاهب اسلامی کشور در راه‌اندازی این دانشگاه در استان گلستان و گنبدکاووس، خاطرنشان کرد: در ادامه این نگاه‌های مثبت در استان گلستان باید همان‌طور که به‌درستی از جامعه المصطفی حمایت شد از این دانشگاه نیز حمایت مادی و معنوی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه شهرستان گنبدکاووس سرشار از ظرفیت‌های بالقوه است، اضافه کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی می‌تواند ظرفیت بزرگ اقوام و مذاهب را در این شهرستان از نگاهی تمدنی و جدید به بروز و ظهور رسانده و در سطح کشور و منطقه جلوه خاصی بدهد.

جهاد دانشگاهی می‌تواند ظرفیت‌های شهری را متبلور کند/ دانشگاه مذاهب گنبدکاووس را در منطقه ممتاز می‌کند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست با اشاره به اینکه دانشگاه مذاهب اسلامی می‌تواند در معادلات استانی و ملی گنبدکاووس را به یک برند تبدیل کند، بیان کرد: قرار گرفتن ظرفیت جهاد دانشگاهی در کنار این دانشگاه هم که به تازگی رخ داده است می‌تواند به تبلور نقش‌آفرینی این دانشگاه کمک بارزی کند.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه دانشگاه مذاهب می‌تواند گنبدکاووس را تبدیل به یک شهر ممتاز در منطقه کند، تصریح کرد: بدون شک جهاد دانشگاهی و دانشگاه مذاهب می‌تواند به‌عنوان دو ضلع از مربع توسعه شهرستان گنبدکاووس ایفای نقش کنند.

وی با تقدیر از همراهی شهرداری و شورای شهر با مجموعه‌های انقلابی در سطح شهرستان، تأکید کرد: انتظار ما این است که شهردار محترم و اعضای شورای شهر با همان نگاه مثبت همیشگی از هیچ تلاشی برای تحقق اهداف نهادهایی مانند دانشگاه مذاهب و جهاد دانشگاهی کوتاهی نکنند.

نگاه به دانشگاه مذاهب نگاه تمدنی باشد

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس هم در این نشست، بازآفرینی هویت تاریخی، مذهبی و تمدنی گنبدکاووس یا همان جرجان قدیم را یکی از ضرورت‌های چیش رو دانست و گفت: تمدن‌ها را همواره یک اقلیت خلاق ساخته‌اند و امروز ما نباید به هر دلیل و بهانه‌ای از مسیر بزرگ تمدن سازی با محوریت تقریب مذاهب اسلامی غافل شویم.

حسن بیارجمندی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در نظام اسلامی بر یک مؤلفه تمرکز کنیم که توأمان هویت‌ساز بوده و توسعه و پیشرفت را هم به همراه داشته باشد بی‌شک آن مؤلفه تقریب است، افزود: در گام دوم انقلاب وظیفه همه آحاد مردم و مسئولین تعمیق و تثبیت فرهنگ تقریب در کشور است.

وی با ضروری دانستن تبدیل شهرستان گنبدکاووس به شهر تقریب کشور، تصریح کرد: در زمان راه‌اندازی این دانشگاه تعهداتی از سوی مسئولان شهرستان به امضا رسیده است که منجر به صدور موافقت اصولی و نهایتاً مجوز نهایی شده ولی امروز این تعهدات در حد همان مصوبه و تعهد باقی‌مانده است.

ما و جهاد دانشگاهی الگوی همکاری علمی و فرهنگی ارائه خواهیم داد

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس با بیان اینکه بعد از گذشت سه سال هنوز زمین مناسب برای ساخت دانشگاه در اختیار ما قرار داده نشده است، خاطرنشان کرد: در کنار این زمین ایجاد یک مهمان‌سرا برای حضور مهمانان خارجی به‌ویژه از آسیای میانه نیز از جمله مطالبات دانشگاه مذاهب اسلامی از عزیزان شهرداری و شورای شهر است.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور موفق شدیم مجموعه جهاد دانشگاهی با آن همه ظرفیت بزرگ را در کنار دانشگاه مذاهب اسلامی مستقر کنیم، تأکید کرد: امروز ما و مدیران جهاد دانشگاهی در کنار هم برای توسعه فرهنگ عملی و علمی تقریب در میدان هستیم و قصد داریم یک نمونه و الگو را برای سراسر کشور فراهم آوریم.

جهاد دانشگاهی بار بر زمین‌مانده انقلاب را بر دوش گرفته/ آمادگی برگزاری دوره‌های ضمن خدمت شهرداری را داریم

نماینده مرکز جهاد دانشگاهی گنبدکاووس نیز در این نشست با بیان اینکه جهاد دانشگاهی سالهاست بارهای بر زمین‌مانده انقلاب را که در نگاه تمدنی و توسعه‌ای کشور اولویت داشته بر دوش گرفته است، گفت: نگاه مثبت و رضایت رهبر معظم انقلاب از مسیر پرافتخار جهاد دانشگاهی برای ما یک سرمایه و افتخار بزرگ است.

مهدی باقریان با تأکید بر اینکه انتظار ما از شهرداری و شورای شهر فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم در فضای پیرامونی محیطی به‌منظور بسترسازی برای ارائه خدمات با کیفیت آموزشی، فرهنگی و پژوهشی است.

وی بر لزوم همکاری و همراهی شهرداری با جهاد دانشگاهی در برگزاری مراسم و همایش‌های فرهنگی و علمی تأکید کرد و ادامه داد: جهاد دانشگاهی آمادگی برگزاری دوره‌های ضمن خدمت و مهارتی برای پرسنل شهرداری را نیز داشته و از آن استقبال می‌کند.

در کنار نهادهای انقلابی خواهیم بود/ جهاد دانشگاهی نعمت بزرگی برای شهرستان است

شهردار گنبدکاووس هم در این نشست با تقدیر از برگزاری جلساتی این چنینی با محوریت افزایش سطح تعاملات دستگاه‌ها در سطح شهرستان، اظهار کرد: همان‌طور که در روز معارفه خود اعلام کرده‌ام تمام‌قد در خدمت اهداف متعالی فرهنگی شهرستان خواهیم بود که بی‌شک فرهنگ تقریب یکی از مهم‌ترین این فرهنگ‌هاست.

سید علی‌اصغر موسوی با اشاره به اینکه در هر شهر و استانی که ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی با همکاری همه نهادهای دلسوز انقلاب فعال شده شاهد توسعه منطقه بوده‌ایم، گفت: ما به مجموعه جهاد دانشگاهی به چشم یک نعمت بزرگ برای رشد و توسعه شهر نگاه می‌کنیم و قطعاً در این مسیر گام خواهیم برداشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار