مدیرکل شیلات گلستان از اجرای طرح مصون سازی مجتمع پرورش میگو گمیشان در هفته پدافند غیرعامل خبر داد.

اجرای طرح مصون سازی مجتمع پرورش میگو گمیشان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید جواد قدس علوی مدیرکل شیلات گلستان گفت: طرح مصون سازی مجتمع پرورش میگو گمیشان با رویکرد کاهش آسیب پذیری هم زمان با هفته پدافندغیرعامل در این محل اجرا شد. 

او افزود: هدف از اجرای این طرح کاهش آسیب پذیری، حفظ امنیت غذایی و صیانت از مجتمع پرورش میگو گمیشان، به عنوان یک پایگاه اقتصادی استراتژیک و منبع تامین غذای سالم جامعه است. 

علوی افزود: مبارزه شیمیایی با بیماری‌ها طی آهک پاشی استخر‌ها پس از فصل برداشت، بروز رسانی سامانه پایش آنلاین برای ثبت دقیق‌تر فاکتورهای شیمیایی و فیزیکی آب‌های خروجی و همچنین مرمت درگاه کنترل و نظارت بر نهاده‌ها بر پایه اصول پدافند  از جمله اقدامات انجام شده است.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: در حال حاضر مجتمع پرورش میگو گمیشان به عنوان یک ظرفیت مهم از نظر اشتغال زایی، اقتصادی و صنایع غذایی مطرح است که تاکنون چه از سوی دولت و چه بخش خصوصی، میلیارد‌ها سرمایه گذاری در آن انجام شده است، بنابراین جهت حفظ این سرمایه ملی و منبع حیاتی باید تلاش کرد.

او ادامه داد:  مجتمع پرورش میگو گمیشان، به عنوان تنها مجتمع پرورش میگو در شمال کشور، با توجه به مجاورت با نقطه مرزی استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که حفاظت و صیانت همه جانبه از آن، از مهم‌ترین دغدغه‌های شیلات استان است که با همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی و اجرایی مرتبط در دستور کار قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار