یوم الله ۱۳ آبان یادآور روزهای سرنوشت سازی است که در آن به دنیا نشان دادیم ایران اسلامی در راه مبارزه با استکبار و دفاع از اسلام همواره بیدار و هوشیار است.

۱۳ آبان تجلی مقاومت و خودباوری/ انقلاب برابر فتنه ها مصون است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، روزهای تاریخ را که ورق می زنیم، هر کدامش پر است از حوادث تلخ و شیرین انقلاب؛ حوادثی که انقلاب ایران بر پایه آن شکل گرفت و به نهالی تنومند تبدیل شد.

به ۱۳ آبان که می رسیم، سه رخداد در دل آن نهفته است و هر یک نمادی است از استکبار ستیزی ملتی که تحمل جور استبداد را نداشتند و با اقتدار در برابر دشمن ایستادند.

در ۱۳ آبان درس‌های بزرگی همچون شهادت و رشادت نهفته است و تذکر می‌دهد که دشمن اسلام از تار عنکبوت هم سست‌تر است.

تبعید امام به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ از وقایع مهم این روز است.

همه ساله مردم این روز را بزرگ و گرامی داشته زیرا یادآور شکوه و عظمت انقلاب و یادآور روزهای پیروزی ملت قهرمان ایران در برابر استکبار جهانی است.

اما دو سال است که به دلیل شرایط کرونا این آئین به نحوی خاص و به صورت تجمعی برگزار می‌شود که در گلستان هم ۱۸ نقطه برای حضور مردم از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام شده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان در خصوص ۱۳ آبان گفت: ۱۳ آبان یوم الله است و حوادثی در این روز در ایام مختلف اتفاق افتاده که هر کدام سبب قوت گرفتن انقلاب شد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی با اشاره به راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان در روز دانش آموز از مردم متدین و ولایی گرگان دعوت کرد در اجتماع ضد استکباری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرکت کنند.

مبارزه با استکبار از محورهای مهم گفتمان امامین انقلاب است

استاندار گلستان هم در پیامی به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان گفت: مبارزه با استکبار جهانی از محورهای اصلی انقلاب اسلامی و گفتمان امامین انقلاب بوده و تاریخ سراسر افتخار این کشور نشان داده که همواره جمهوری اسلامی ایران توانسته پایگاهی قدرتمند و قابل اتکا برای تمامی مظلومان جهان باشد.

یوم االه ۱۳ آبان نماد مقاومت و ایستادگی در مواجهه با استکبار جهانی استعلی محمد زنگانه افزود: امروز جمهوری اسلامی به عنوان کشوری پیش رو در مقابله با مستکبران و زورگویان محسوب می‌شود و دشمنان این سرزمین نه تنها نمی‌توانند گزینه‌های زورگویانه را بر ایران اسلامی تحمیل کنند بلکه از اعمال ظلم بر کشورهای مظلوم دیگر هم به واسطه اقتدار و حمایت جمهوری اسلامی از مظلومان و ستم کشیدگان، پرهیز می‌کنند.

وی اضافه کرد: یوم الله ۱۳ آبان نماد مقاومت، ایستادگی و استکبار ستیزی ملت بزرگ ایران در مواجهه با استکبار جهانی است و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط حضرت امام خمینی (ره)، معادلات بین المللی در مراوده با جمهوری اسلامی تغییر یافت و جهانیان دریافتند که نمی‌توانند با این نظام مقدس با ادبیات زمان رژیم ظلم و ستمشاهی گفتگو کنند.

۱۳ آبان برگ زرین انقلاب

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن هم به خبرنگار مهر گفت: یوم الله ۱۳ آبان یکی از روزهای به یاد ماندنی، تاریخی و انقلابی است که در این روز تظاهرات و مبارزات دانش آموزان و دانشجویان علیه استکبار جهانی و رژیم پهلوی به اوج رسیده بود و منجر به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان انقلابی شد.

داود آخوند بلکفه افزود: مردم قهرمان و انقلابی ایران به خاطر روحیه انقلابی و استکبارستیزی که دارند این روز را می‌ستایند و گرامی اش می‌دارند زیرا ۱۳ آبان یادآور شکوه انقلاب و یادآور روزهای پیروزی ملت قهرمان ایران در برابر استکبار جهانی است.

وی بیان کرد: یوم الله ۱۳ آبان یکی از برگ‌های زرین انقلاب ایران اسلامی است که در تاریخ ایران می‌درخشد و الهام بخش مبارزات انقلابی و روحیه استکبار ستیزی برای ملت قهرمان ایران است.

بلکفه گفت: ملت قهرمان ایران اسلامی هرگز جور و ستم‌های دنیای استکبار را فراموش نمی‌کنند و نخواهند کرد و به پاس قهرمانی‌ها و رشادت‌های انقلابیون ۱۳ آبان را گرامی می‌دارند تا باشد روحیه انقلابی و استکبارستیزی به برکت گرامیداشت این ایام به نسل‌های آینده انتقال یابد.

استکبار برای هیچ کشوری حق استقلال قائل نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان هم به خبرنگار مهر گفت: جریان استکباری و کشورهای استعمارگر برای هیچ کشوری حق استقلال، امنیت و حتی فکرکردن قائل نیستند و به همین دلیل میلیون‌ها انسان را برای حفظ منافع خود می کشند.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین افزود: ترویج بی حیایی، طلاق، فساد، خشونت و از هم پاشیدگی خانوادگی از دستاوردهای سخیف فرهنگ اروپایی، غربی و استکباری است.

وی بردگی نوین را محصول فرهنگ استکباری غرب دانست و ادامه داد: کشورهای غربی و اروپایی افکار عمومی جهان را با رسانه‌های هدفمند خود هدایت می‌کنند و به این ترتیب انسان‌ها را به بردگی نوین می‌کشانند.

گرزین گفت: خواسته امام خمینی (ره)، شهدای گرانقدر و نظام اسلامی این است که تا پای جان در برابر استکبار جهانی ایستاده و با آن مبارزه کنیم.

۱۳ آبان روز تسخیر سنگر فرماندهی شیطان بزرگ است

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان هم به خبرنگار مهر گفت: ۱۳ آبان سالروز یک حماسه بزرگ محسوب می‌شود که به تعبیر امام راحل انقلاب دوم است.

حجت الاسلام رضا دیلمی افزود: در این روز دانش آموزان بیدار، ولایت مدار و دشمن شناس سنگر فرماندهی شیطان بزرگ را تسخیر کردند و به جهانیان درس مقاومت و شجاعت، امام شناسی لحظه شناسی و استکبارستیزی دادند.

وی بیان کرد: این امر نشان دهنده عظمت و درایت جبهه دانش آموزی آن زمان ما بود که در حال حاضر هم این مسیر خیلی باشکوه‌تر و فاخرتر توسط دانش آموزان و دانشجویان در سنگر علم و تربیت طی می‌شود.

فرمانده سپاه نینوای گلستان هم گفت: سیزدهم آبان ماه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران همواره روز مقابله حق و باطل بوده و حماسه امروز هم در تاریخ کشور ثبت شد.

سردار علی ملک شاهکوهی با اشاره به حوادث ۱۳ آبان، بیان کرد: انقلابی ماندن اهم بر انقلابی بودن است؛ چه بسا افرادی بودند که در دوران ابتدای انقلاب روحیه ضد استکباری و انقلابی داشتند اما امروز به عنوان ضد انقلاب در دامن استکبار هستند.

وی اضافه کرد: هرچند ایادی استکبار جهانی در داخل و خارج تلاش دارند انقلاب را از مسیرش خارج کنند اما عاقبت به خیری مصداق عده‌ای است که همچنان در مسیر انقلاب پایدار ماندند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار