رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرگان خطاب به مرتعداران و دامداران روستایی این شهرستان گفت: ورود دام، دامدار غیر مجاز و خارج از فصل بهره‌برداری در مراتع حوزه این منطقه ممنوع است و با دامداران متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

ورود غیرمجاز دام تهدیدی بزرگ برای جنگلهای گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از رکنا ، رسول مقسم  افزود: حفظ و توسعه پوشش گیاهی و جلوگیری از تخریب و ارتقاء اکوسیستم عرصه‌های مرتعی و جنگلی و ایجاد تعادل دام و مرتع علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک و تخریب پوشش گیاهی نقش بسزایی در ایجاد تعادل دام و مرتع دارد.

وی ادامه داد: موضوعی که اذهان عمومی را متوجه خود کرده است چرای دام در مراتع و جنگل‌ها در سطح استان آن هم به دلیل خشکسالی‌های پی درپی و عدم پوشش گیاهی ناشی از کاهش بارندگی‌های سال گذشته بوده که دامداران را به سمت سرشاخه زنی درختان بدون رعایت اسلوب فنی برای دام‌های خود کرده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرگان بیان داشت: وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف از جمله تعلیف احشام، قطع درختان، بوته کنی در مراتع با دامداران متخلف بدون هیچ گونه اغماضی برخورد می‌شود.

مقسم همچنین از عموم مردم به ویژه دامداران و مرتعداران خواست در صورت مشاهده دام غیر بومی، مراتب را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرگان و یا شماره تلفن ۱۵۰۴ گزارش دهند.

 

وی در پایان حفظ جنگلها را به عنوان دغدغه مهم و اساسی برشمرد و آموزش مراقبت از جنگل ها را برای افراد جامعه در همه سطوح لازم و ضروری بیان کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار