نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: پیشنهاد ما این است که در هفته فرهنگی گرگان، کنگره بین المللی مفاخر و مشاهیر در این شهر برگزار شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: کنگره بین‌المللی مفاخر و مشاهیر گرگان برگزار شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، غلامرضا منتظری پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی برای برگزاری بهتر هفته فرهنگی گرگان اظهار داشت: فرهنگ، فصل تمیزدهنده و پیوند دهنده اقوام و جوامع است که شاخص‌ها و نمادهایی دارد که می‌توان آنها را در ادبیات، هنر، معماری، صنایع دستی، میراث فکری، آثار باستانی و غیره مشاهده کرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با واژه فرهنگ، رشد، بالندگی و دوستی به اذهان خطور می‌کند بر حفظ هویت فرهنگی هر منطقه از جمله شهر گرگان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری هفته فرهنگی گرگان، اقدامی ارزشمند در جهت پاسداشت اندیشمندان و فرهیختگان این منطقه است، گفت: توجه به مشاهیر و مفاخری که خوشبختانه شهر گرگان از آن بهره خوبی برده، وظیفه همه ماست.

منتظری با تأکید بر اینکه گرگان از پیشینه فرهنگی غنی‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: پیشینه این منطقه، تکیه‌گاه ما است که همه به آن می‌بالیم. تکیه‌گاه فرهنگی را باید خوب بشناسیم تا در ادامه مسیر گام‌های خوبی برای حفظ هویت فرهنگی خود برداریم و از آن دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری هفته فرهنگی سبب معرفی بسیاری از داشته‌های فرهنگی این سرزمین که بعضا مورد غفلت قرار گرفته است، می‌شود، ادامه داد: بسیاری از نوجوانان و جوانان و حتی افرادی که سن و سالی از آنان گذشته از پیشینه فرهنگی منطقه خود بی اطلاع یا کم اطلاع هستند که برگزاری هفته فرهنگی این فرصت را برای آشنایی آنان فراهم خواهد کرد و توجه بیشتری را به سوی حفظ هویت فرهنگی مردم این شهر معطوف می‌کند.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی از رخدادها و وقایع، در تاریخ هر سرزمین اتفاق می‌افتد که می‌تواند سرآغازی برای یک برهه زمانی دیگر باشد،؛ ورود امام حسن عسکری (ع) یک رخداد فرهنگی و معنوی است که باید برای نکوداشت‌ آن تلاش کرد، ورود این امام همام به گرگان می‌تواند سرآغاز و شروع هفته فرهنگی باشد.

وی پیشنهاد داد یکی از مهم‌ترین اقدامات در هفته فرهنگی گرگان می‌تواند برگزاری کنگره بین‌المللی معرفی مشاهیر و مفاخر باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار