دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع سپاه نینوا استان گلستان از تحویل 300 دستگاه پنل خورشیدی به عشایر استان خبر داد.

تحویل 300 دستگاه پنل خورشیدی به عشایر گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، ابراهیم مهقانی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری با اشاره به اینکه عشایر مرزداران ایران اسلامی هستند، اظهار کرد: عشایر در احیای فرهنگ بومی، تولیدات محصولات دامی و صنایع وابسته و امنیت بخشی در مرزها نقش منحصر بفردی را دارا می باشند؛ که مقام معظم رهبری «مدظله العالی» عشایر را مرزداران ایران اسلامی نامید.

وی مانع زدایی از مسیر فعالیت عشایر استان را بسیار ضروری دانست و افزود: عشایر در حوزه های مختلف ایل راه ها، زمان کوچ رویی، تقویم، سهمیه آرد، نهاده های دامی و کشاورزی، فروش دام زنده، استفاده از مراتع استان، امنیت عشایر، دریافت سهمیه سوخت دارای مشکلات و موانع عدیده می باشند.

رئیس سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی سپاه استان افزود: به همت قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا با دعوت از سپاه و مدیران دولتی و عشایری ۳ استان و نمایندگان عشایر ۳ بخش اکراد خراسان شمالی، تراکمه ترکمن صحرا و عشایر بخش کوهپایه شاهکوه و با پایش مسئله های موجود و تشکیل ۸ کارگروه تخصصی، پیگیری و مشکلات عشایری دراین بخش پیگیری شد.

مهقانی افزود: در استان‌های گلستان و خراسان شمالی حدود 25 هزار نفر از عشایر ییلاق و قشلاق انجام می دهند و تعداد 13 هزار و 900 نفر از این عزیزان عضو عشایر این استان و در ۸ شرکت تعاونی امور عشایری استان گلستان ثبت شده می باشند.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی استان با اشاره به اقدامات اثربخش قرارگاه بیان کرد: ترمیم و بهسازی جاده های عشایری توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به طول ۷۰ کیلومتر، افزایش سهمیه آرد عشایری به میزان ۱۰۰درصد، تحویل بهنگام سوخت عشایر، موافقت با کوچ زود هنگام عشایر، تحویل ۱۹ تراکتور به عشایر، تحویل ۳۰۰ دستگاه پنل خورشیدی، تحویل ۲ دستگاه آب شیرین کن در رفع موانع عشایری کار عملیاتی انجام شده است.

مهقانی گفت: با تشکیل جلسه قرارگاه ۱۷ ربیع که در روز چهارشنبه ۲۶ آبان با حضور زنگانه استاندار انقلابی استان گلستان و سردار ملک شاهکوهی و مدیران کل استانی و اتحادیه های معیشتی در سالن شهید رجایی استانداری گلستان برگزار می‌شود؛ قطعا موانع پیش روی عشایر با سرعت بیشتری تا رفع کامل پیگیری خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار