رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان گلستان گفت: یک هزار و 688 هیئت مذهبی ثبت‌شده در استان گلستان وجود دارد.

ثبت بیش از 1680 هیئت مذهبی در استان گلستان/ روزی به نام هیئت‌های مذهبی در تقویم ثبت شود

به گزارش گلستان 24 ؛علی اسدی صبح امروز در همایش نقش چهره‌های تأثیرگذار در اعتلای فرهنگ که با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در حال برگزاری است، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی سربازان خط مقدم در دفاع از ارزش‌های انقلاب و ولایت هستند.

وی ادامه داد: در 6 دی 1388 که توسط فتنه‌گران به دسته‌های عزاداری حمله شد و به امام حسین (ع) بی‌حرمتی شد در هفت دی 1388 هیئت‌های مذهبی در گرگان تصمیم گرفتند به خیابان‌ها بیایند و در حالی که در سراسر کشور در نهم دی‌ماه این اتفاق رخ داد که این مهم نشان می‌دهد هیئت‌های مذهبی سرسلسه همه مجموعه‌ها در دفاع از انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان گلستان با بیان اینکه شعار امسال ما «هر هیئت یک سنگر اجتماعی» است، افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی درصدد شدیم موضوع آسیب‌های اجتماعی را پیگیری کنیم که ظرفیت بالایی نیز در این حوزه وجود دارد.

13970819000284_Test_PhotoI

متأسفانه برای بیمه مدیران هیئت‌های مذهبی اقدامی نشده است

اسدی با بیان اینکه یک هزار و 688 هیئت مذهبی ثبت‌شده در استان گلستان وجود دارد، بیان کرد: آمار هیئت‌های مذهبی استان بیشتر است اما در حال پالایش هستیم.

وی با بیان اینکه نامگذاری روزی به نام هیئت‌های مذهبی در تقویم آرزوی ما است، ابراز کرد: گرچه همه روزها ایام‌الله است اما روزی خاصی را به عنوان هیئت مذهبی وجود ندارد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان گلستان تصریح کرد: متأسفانه برای بیمه مدیران هیئت‌های مذهبی اقدامی نشده و وقتی مدیر هیئت که سال‌ها پیرغلامی هیئت را برعهده داشته کارافتاده می‌شود نمی‌توان برای وی کاری کرد.

13970819000287_Test_PhotoI

اسدی تأکید کرد: متأسفانه مشکل حساب هیئت‌های مذهبی و اختلافی که با سازمان امور مالیاتی داریم حل نشده است و بسیاری از حساب‌های هیئت‌های مذهبی مسدود است و نمی‌توانند از اعتبار موجود در حساب خود استفاده کند.

وی بیان کرد: تخصیص بودجه حمایتی از شوراها و هیئت‌های مذهبی به ویژه برای مجموعه‌های شاخص، برگزاری دوره‌های آموزشی، تقویت هیئت‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی برای هیئت های مذهبی باید مورد توجه باشد.

13970819000282_Test_PhotoI

 رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان گلستان متذکر شد: در کشور هیئتی را به عنوان هیئت برتر معرفی می‌کنند اما این در حالی است که رئیس سازمان تبلیغات و شورای هیئت‌های مذهبی در آن شهرستان یا استان از آن مطلع نیستند.

اسدی دیدار با مقام مظعم رهبری را یکی از مطالبات مدیران هیئت‌های مذهبی دانست و گفت: راه‌اندازی شبکه خاص هیئت‌های مذهبی در تلویزیون و صدا و سیما که با این کار بسیاری از آسیب‌های کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار