ثبت نام متقاضیان کشت قراردادی گندم از فردا در گلستان آغاز می‌شود.

اجرای طرح کشت قراردادی گندم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با اعلام این خبر گفت: در این طرح کشاورزان از فردا با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی می توانند پس از تائید سطح زمین خود برای تامین کود و بیمه گندم  و کشت گندم قرارداد ببندد.

محمدرضا عباسی افزود: در این طرح کشاورز با ارائه سفته دارای امضاء یک ضامن تا مبلغ سقف سه میلیون تومان به ازای هر هکتار از کود شیمیایی و بیمه زمین کشاورزی بهره مند می شود و مبلغ آن را اداره کل غله و خدمات بازرگانی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی پرداخت می کند و پس از برداشت و خرید گندم اداره کل غله و خدمات بازرگانی پول آن را از کشاورز دریافت می کند.

وی گفت:در این طرح کشاورزان طرف قرارداد از  پاداش بهره وری تولید، یارانه انتقال دانش و فن آوری در تولید گندم، یارانه حق بیمه گندم، یارانه آزمون آب و خاک و گیاه و تسهیلات بانکی برای تامین مالی بهر مند می شوند.

عباسی افزود: افزایش بهره وری از منابع آب و خاک، تولید برنامه ای کشت گندم، ایجاد ثبات و پایداری تولید گندم، افزایش کیفیت محصول گندم، کاهش هزینه های عملیات تولید و بازار گندم، رعایت الگوی کشت و استفاده از یارانه ها از اهداف این طرح است.

وی گفت: این طرح برای نخستین بار در هشت استان از جمله گلستان اجرا می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار