مدیر مجتمع دخانیات استان گلستان با اشاره به میزان مصرف توتون در کشور از تولید سالانه 600 میلیون نخ تیر 5 ستاره در این استان خبر داد و گفت: سومین سایت گرمخانه مدرن عمل‌آوری توتون جهان در گلستان فعال است.

فعالیت سومین گرمخانه مدرن عمل‌آوری توتون جهان در گلستان/ تولید سالانه 600 میلیون نخ تیر 5 ستاره در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهران یونسی در گفت‌وگو با گلستان ما با اشاره به اینکه عمده فعالیت مجتمع دخانیات در دو بخش کشاورزی و تولید است، افزود: پراکنش ادارات دخانیات در چهار شهرستان گرگان، علی‌آبادکتول، مینودشت و دوزین است.

وی با بیان اینکه نگهداری و انبار توتون‌های استحصالی در بندرترکمن انجام می‌شود، ابراز کرد: مجتمع کارخانجات توتون در قرق استقرار دارد، کارخانه سیگارت از سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرد، کارخانه جور و بسته‌بندی در سال 1352 فعال شد و تنها کارخانه‌ای است که تخمیر تیپ شرقی توتون در کشور را انجام می‌دهد.

* بعد از 9 سال برند جدید سیگار در گلستان تولید می‌شود

مدیر مجتمع دخانیات استان گلستان در خصوص فعالیت مرکز گرمخانه مدرن عمل آوری توتون در استان گفت: 100 دستگاه گرمخانه در این مرکز فعال است، سومین سایت گرمخانه مدرن عمل‌آوری توتون جهان در گلستان فعال است که در قرق استقرار دارد.

یونسی بیان کرد: در کارخانه سیگارت؛ چهار خط تولید سیگار وجود دارد که در زمینه سیگارهای «سافت‌هار» کار می‌کند، در حال حاضر یک خط تولید که از سال 1393 از رده خارج‌ شده بود دو ماه دیگر فعال خواهد شد و با ظرفیت کامل تولیدات خود را انجام می‌دهد، دو خط تولید نیز که سال 1397 از رده فعالیت خارج شده بود از یک ماه آینده وارد چرخه تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیگار با برند «تیر 5 ستاره» در استان گلستان تولید می‌شود از فعالیت برند جدیدی با عنوان «زیکا» در استان خبر داد و گفت: بعد از 9 سال برند جدید تولید سیگار در استان آغاز فعالیت خواهد کرد.

* سالانه 600 میلیون نخ سیگار تیر پنج‌ستاره در استان گلستان تولید می‌شود

مدیر مجتمع دخانیات استان گلستان ادامه داد: از یک ماه ‌و نیم گذشته تولید سیگار زیکا در استان گلستان شروع شده است و جزو افتخارات استان محسوب می‌شود.

یونسی با بیان اینکه سالانه 600 میلیون نخ سیگار تیر پنج‌ستاره در استان گلستان تولید می‌شود، گفت: پایه مصرف سیگار در استان‌های جنوبی برند بهمن است، در شمال غرب نیز برند بهمن و کاسپین پایه مصرف مردم است و در شمال غرب کشور نیز پایه مصرف سیگار مردم، سیگار تیر است.

به گفته وی؛ عمده مصرف سیگار تیر در خراسان شمالی، خراسان‌جنوبی و شمال شرق استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار