نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد اینچه برون، نیازمند انتخاب یک مدیر توانمند است تا بتوان رونق اقتصادی را در این منطقه رقم زد.

مدیری توانمند برای منطقه آزاد اینچه برون انتخاب شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه برون، نیازمند مدیر توانمند در سطح کشور است که دارای سابقه کار در مناطق آزاد بوده و بتواند با مدیریت درست این منطقه را به سمت پیشرفت هدایت کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: این مدیر باید شناخت کافی را از سران کشور، وزارت خانه ها و همچنین سرمایه گذاران داشته و با آنها ارتباطاتی قوی ایجاد کند تا بتواند توسعه را در این منطقه رواج دهد.

سنگدوینی ادامه داد: مجمع نمایندگان و مسئولان استانی هم به دنبال انتخاب مدیری قوی برای این منطقه هستند.

وی با بیان اینکه اینچه برون منطقه ای بکر و بی نظیری است، تصریح کرد: به دلیل شرایط امنیتی خوبی که در گلستان و در مرز ما وجود دارد، اینچه برون می تواند یک منطقه استراتژیک برای کشور باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: این منطقه دارای قابلیت های زیادی بوده و برای رونق در آن باید ارتباط خود را با کشور ترکمنستان و آسیایی میانه تقویت کنیم.

وی به دیگر مزیت های این منطقه اشاره کرد و افزود: شهرک هزار هکتاری اترک یکی دیگر از ویژگی های مهم این منطقه است که می تواند زمینه ساز توسعه قوی باشد، همچنین وجود راه های مواصلاتی دریایی، جاده ای و هوایی باعث قوت این منطقه شده است.

سنگدوینی ادامه داد: وجود راه آهن و ارتباط استان با ترکمنستان و آسیای میانه از طریق ریل عریض از دیگر مزیت های مهم این منطقه آزاد تجاری به شمار می رود.

وی اضافه کرد: باید تمام تلاش خود را برای ایجاد منطقه ای بکر تجاری و صنعتی در استان انجام دهیم و از همان ابتدا با انجام برنامه ریزی درست و مدیریتی قوی، این منطقه را پایه گذاری کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه پس از پیگیری هایی که از طرف مجمع نمایندگان، استاندار و همه بزرگان استان انجام شد، لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی اینچه برون در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار