طی مراسمی شبستان جدید امامزاده جعفر (ع) مینودشت افتتاح شد.

شبستان جدید امامزاده جعفر (ع) مینودشت افتتاح شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در مراسم افتتاح شبستان جدید امامزاده جعفر (ع) مینودشت اظهار کرد:اگر مردم در صحنه حضور نداشتند مساجد، بقاع متبرکه ساخته نمی شد حضور مردم در صحنه جنگ اقتصادی،نظامی، کرونا و..... اگر نبود واقعا چه بر سر کشور می آمد؟برای  ساخت این مجموعه مردم با اعتماد به میدان می آیند و حاصلش ساخت یک نمونه موفق در استان می شود.با میدان آمدن مردم کار هرغیر ممکنی ممکن می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه استان گلستان در جهت آبادانی امامزادگان و احیای مساجد و مواریث ائمه علیه السلام تلاش های بسیاری دارد و در این زمینه برای عمران آبادی این امامزادگان تسهیلات قرض الحسنه در اختیار قرار می دهد.

پس انقلاب در گلستان در عرصه مساجد و تکایا  33 در صد پیشرفت داشته ایم

وی با اشاره به بیش از 3700 مکان مذهبی  و 2800 مسجد و تعداد قابل توجه ای امامزادگان و بقاع متبرکه در استان گلستان افزود:78 در صد موقوفات استان گلستان پس از پیروزی انقلاب وقف و در اختیار مومنین قرا گرفته است که  کارکردهای مختلف فرهنگی، اجتماعی مذهبی اقتصادی داشته است.

سلیمانی فرد خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب در استان گلستان در عرصه مساجد و تکایا  33 در صد پیشترفت داشته ایم 1310 مسجد ،تکیه ،حسینیه ،زینبیه توسط خیران و واقفان وقف وساخته شده است.این نشان می دهد که پس از انقلاب اسلامی به برکت ولایت ،ایثارگران و شهداری عزیز روحیه ایثارگری در مردم زنده شده است.

شمیم خدمت طرحی برای اشتغال جوانان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: دغدغه اوقاف و امور خیریه کارهای عام المنفعه با عنوان شمیم خدمت طرحی برای اشتغال جوانان و بانوان سرپرست خانوار استان است امروز باید اماکن مذهبی هم مساجد کار سخت افزاری کنند در کنار آن کار اقتصادی و مکان هایی برای گره گشایی مردم باشند در طرح شمیم خدمت  که طرحی برای اشتغال جوانان و بانوان سرپرست خانوار پیر و جوان خواهد بود و با این حرکت جهادی این مکانها دراختیار آنان برای کاراقتصادی قرا رمی گیرد و تسهیلات هم در این کار جهادی پرداخت شده تا در کنار کار سخت افزاری کار نرم افزاری هم داشته باشیم و کار در فاطمیه مسجد جامع مینودشت از همین موارد است.

سید ابوالفضل حسینی نیا فرماندار مینودشت هم با اشاره به اینکه  بزرگترین خدمات انقلاب که توسط امام راحل، ماندگار و در تاریخ ایران ثبت شد آباد کردن موقوفات و بقاع متبرکه است.گفت: برای بهره برداری از شبستان این امامزاده 1 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

با خرید یک متر مربع فرش باقیات و صالحات امواتتان شوید

رئیس اوقاف مینودشت با اشاره به زیر بنای امامزاده که ۰۴۲۱ متر مربع ساخته شده است افزود: این بنا در استان گلستان بزرگترین بنا بعد امامزاده یحی بن زید خواهد بودکه مردم عزیزمان می توانند همه مراسم های ملی و مذهبی را در این محل برگزار کنند.

جعفر ذوبی سرابی خاطر نشان کرد:در کارهای عمرانی با تمام مشکلات پیشرفت خوبی داشتیم در این زمینه کارهای عمرانی امامزاده جعفر شهرستان مینودشت گچکاری وسنگکاری این امامزاده به کمک خیرین به اتمام رسیده است و830متر فرش بصورت اقساط 6 ماهه خریداری شده است تعهددادیم تا شش ماه تمام هزینه پرداخت شود خیرین که تمایل دارند کمک کنند می توانند با خریداری حتی یک متر مربع که مبلغ 600 هزارتومان می شود دراین کار خیر شرکت کنند و برای باقیات و صالحات امواتشان هر چند متر که تمایل دارند خریداری کنند.

در این آئین افتتایه امام جمعه ، فرماندار، اعضای شورای شهر، شهردار،مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، فرماندهان نظامی وانتظامی ،مسئولان و مردم ولایت مدار شهرستان مینودشت حضور داشتند و از خیرین و خدام تجلیل شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار