دادستان عمومی و انقلاب مینودشت از افزایش ۹ درصدی تصادفات فوتی در مسیر تردد گالیکش به مینودشت خبر داد و گفت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان سه ماه فرصت دارند تا نقاط حادثه خیز این مسیر را برطرف کنند.

فرصت سه‌ماهه دادستانی برای رفع نقاط حادثه‌خیز جاده مینودشت-گالیکش

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، نشست مشترک مسوولان دستگاه‌های اجرایی و راهداری استان و ۲ شهرستان مینودشت و گالیکش برای بررسی علت تاخیر در ساخت و ایمن‌سازی مسیر گالیکش به مینودشت با حضور دادستان‌های این شهرستانها برگزار شد.

یاسر بای در این نشست گفت: طرح ایمن‌سازی و تعریض مسیر مینودشت به گالیکش که از سال ۸۸ آغاز شد و قرار بود طی سه سال تکمیل شود.

وی افزود: با گذشت ۱۲ سال از زمان اجرا نه تنها این طرح تکمیل نشد بلکه نیمه کاره ماندن و کند و کاری‌های انجام شده در حاشیه این جاده، خطر رفت و آمد در این مسیر و میزان تصادفات و مرگ و میرهای ناشی از آن را بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: امسال میزان فوتی‌های تصادفات در این جاده ۹ درصد و تصادفات جرحی و خسارتی هم به ترتیب چهار و ۴۳ درصد بیشتر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مینودشت تصریح کرد: در این جلسه، مقرر شد تا در نخستین گام پیمانکار در مدت سه ماه نقاط حادثه‌خیز این مسیر را با نظر پلیس راهور ایمن‌سازی کند و در ادامه در یک برنامه زمان‌بندی تا تیرماه سال ۱۴۰۱ تمام مسیر تعریض و ایمن‌سازی شود.

بای افزود: همچنین در این جلسه یکی از علل تاخیر، کمبود بودجه عنوان شد که برای این موضوع نیز مقرر شد فرمانداران این ۲ شهرستان موضوع اختصاص بودجه را پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: دادستان‌های این ۲ شهرستان در راستای حفظ حقوق عامه، روند ساخت و ساز این جاده را رصد و با قصور و کوتاهی مدیران مربوطه برخورد قضایی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، تکمیل طرح تعریض بخشی از جاده بین‌المللی و پرتردد آزادشهر به جنگل گلستان حد فاصل مینودشت- گالیکش مطالبه به حق اهالی ۲ شهرستان از دولت سیزدهم است که با اتمام آن بسیاری از مشکلات منجمله وقوع متعدد تصادفات برطرف می‌شود.

جاده بین المللی شمال - مشهد که درحوزه استان گلستان از شهرهای گرگان، علی‌آبادکتول، آزادشهر، مینودشت و گالیکش به سمت جنگل گلستان می‌گذرد، یکی از پرترددترین مسیرهای جاده‌ای کشور است که مورد استفاده تعداد زیادی از زائران حرم رضوی ساکن در استان‌های شمالی از جمله گلستان و مازندران برای رفتن به مشهد و نیز اهالی استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی جهت حضور در مناطق خوش آب و هوای شمال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق اعلام کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان روزانه بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در جاده بین المللی و ۲ بانده مینودشت - گالیکش تردد می‌کنند که کم عرض بودن جاده و نبود گاردریل برای جدا کردن مسیر رفت و برگشت خودروها و نیز وقوع حوادث رانندگی در این محور به‌ویژه پیچ ابتدایی جاده از سمت مینودشت، ترس و نگرانی را در دل مردمان محلی ساکن در ۲ طرف جاده (روستاهای گو گل و پرسه سو) حاکم کرده است.

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای گلستان پیش از این در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: پروژه تعریض جاده مینودشت - گالیکش بخشی از پروژه ملی تعریض مسیر آزادشهر به جنگل گلستان به حساب می‌آید که اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن ۵۰۰ میلیارد ریال است.

علی اصغر رفیعی نژاد افزود: تا کنون ۱۵۰ میلیارد ریال برای عملیات اجرایی این پروژه هزینه شده و برخی اقدامات عمرانی از جمله خاکبرداری، خاکریزی، زیراساس و احداث ۳۰ دستگاه پل ۲ تا چهار متری انجام شده و پیشرفت فیزیکی کل پروژه نیز در مجموع ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: مشکلات جابجایی تاسیسات آب، برق و گاز و نیز تامین مصالح، همکاری ضعیف مردم در واگذاری زمین و بحث‌های حقوقی مرتبط به آن و نیز سختی تامین اعتبار به سبب مشکلات اقتصادی کشور و تحریم‌ها از جمله دلایل کندی عملیات اجرای این پروژه است.

رفیعی نژاد، اعتبار تخصیصی امسال برای اجرای این پروژه را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با همکاری نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران مینودشت و گالیکش پیگیری لازم برای جذب ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی و تکمیل و بهره‌برداری پروژه درحال انجام است.

۲ شهرستان مینودشت و گالیکش در مجموع حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارند و در شرق استان گلستان و در حاشیه جاده بین المللی گرگان - مشهد واقع اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار