مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی گلستان هستند، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مکرر کتابخانه‌ها در شرایط قرمز کرونایی در حال حاضر فقط ۱۷ هزار و ۱۴۱ نفر از اعضا فعال هستند.

بیش از ۵۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی گلستان هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ آخوند‌ عبدالحی میرزاعلی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گلستان در‌ گفت‌وگو با ایکنا از گلستان بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی از منظر اجتماعی محلی برای آموزش، کسب اطلاعات و یک تجربه مثبت فرهنگی و اجتماعی است و نقش حمایت از هویت فرهنگی جامعه را بر عهده دارد.

مدیرکل‌ کتابخانه‌های عمومی گلستان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌های کتابخانه‌های عمومی گلستان موضوع اعتبارات‌ است، افزود: در حال حاضر چهار شهر دوزین، سندوین، قرق و گیلداغ در استان گلستان از وجود کتابخانه محروم هستند و لذا با تمهیداتی که با مسئولان امر صورت گرفته اعتبارات لازم برای احداث کتابخانه و خرید کتب و تجهیزات برای خدمت‌رسانی بهتر صورت گرفته است.  

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گلستان با بیان اینکه  ۸۲۵ هزار و ۶۸۳ نسخه کتاب با موضوعات مختلف از جمله فلسفه و روانشناسی، دینی، علوم اجتماعی، زبان، هنر، سرگرمی و ورزش، ادبیات و جغرافیا در مخازن کتابخانه‌های استان موجود است، تصریح کرد: ۸۴ هزار و ۶۲۴ نسخه کتاب ویژه کودکان و یک هزار و ۲۴۴ نسخه کتاب بریل ویژه نابینایان و ۲۰ میلیون عنوان مقاله علمی بروز از طریق پایگاه علمی مگاپیپر در کتابخانه‌های میرفندرسکی گرگان وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا برای استفاده بیشتر مردم از کتابخانه و کتب درخواستی ارسال و دریافت کتب از طریق پست به منازل انجام می‌شود به این صورت که اعضایی که عضو کتابخانه هستند با تماس به کتابخانه می‌توانند خدمات دریافت کنند که این فرایند با هماهنگی شهرداری و استانداری سه روز در هفته انجام می‌شود.

آخوند میرزاعلی با بیان اینکه باید از فضای مجازی در ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده شود، افزود: کتابخانه‌های عمومی استان هم با ورود به فضای مجازی به خصوص بعد از شیوع ویروس کرونا، اقدام به تولید محتوا و اطلاع رسانی در شبکه‌های اجتماعی کرده است تا از این ظرفیت مجازی برای ترویج و نشر کتاب و کتابخوانی در بین جوانان و نوجوانان استفاده کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی گلستان هستند، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مکرر کتابخانه‌ها در شرایط قرمز کرونایی در حال حاضر فقط ۱۷ هزار و ۱۴۱ نفر از اعضا فعال هستند که امید است با بهبود این شرایط این مقدار افزایش یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار