رئیس پلیس فتا استان گلستان از دستگیری اعضای باندی سه نفره خبر داد که از طریق ارسال پیامک با عنوان "مشاهده ابلاغیه قضایی" و نصب بدافزار بیش از دو میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد .

کلاهبرداری دو میلیارد ریالی با شگرد "مشاهده ابلاغیه قضایی"

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا استان گلستان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت شهروندی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی و وصول گزارشات متعدد با موضوع مشابه، تحت عنوان "ورود به لینک مشاهده ابلاغیه قضایی و سامانه ثنا"، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از تحقیقات صورت گرفته مشخص شد افرادی اقدام به ارسال پیامک با عنوان"ورود به لینک مشاهده ابلاغیه قضایی" برای تعدادی از شهروندان نموده که در این روش از شهروند خواسته می‌شود برای مشاهده ابلاغیه قضایی مبلغ 2000تومان از طریق درگاه بانکی معرفی‌شده واریز نماید که نهایتاً متهمین با این شگرد اطلاعات کارت‌بانکی مالباختگان را سرقت می‌کردند.

سرهنگ پرسا گفت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی صورت گرفته، متهمین این پرونده که باندی سه نفره بودند شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص گردید متهمین پس از ارسال پیامک برای بیش از 450 مشترک تلفن همراه، از طریق لینک جعلی ارسالی، اطلاعات حساب بانکی 150 شهروند را اخذ و تاکنون حدود دو میلیارد ریال از حساب شهروندان کلاه‌برداری نموده اند و سپس با مبالغ سرقتی، اقدام به خرید گوشی تلفن همراه می‌کردند.

 این مقام مسئول گفت: متهمین این پرونده، که شاکیانی از استان‌های دیگر نیز دارد، به جهت تعیین تکلـیف قضایی روانه دادسـرا گـردیده و از آن طریق طـی قـرار قضـایـی مناسـب روانـه نـدامتـگاه مـرکـزی گـرگـان شدند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در پایان به کاربران توصیه کرد : به هر تماس و پیامی از شماره‌های ناشناس و نشانگاه‌های اینترنتی نامعتبر، اعتنا نکرده و در فضای وب و بستر سایت‌های نامعتبر نیز اطلاعات حساب بانکی خود را درج نکنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار