در حالی که در اکثر خیابان‌های شهر و جاده‌های برون شهری گلستان، پل‌های عابر پیاده استفاده چندانی ندارند، اهالی برخی مناطق گلستان از نداشتن پل عابر گلایه مندند.

پل‌های بی عابر و عابران بدون پل

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، استان گلستان با داشتن جاده‌های بین شهری و روستا‌ها و شهر‌های نزدیک هم، دارای پل‌های عابر پیاده بسیاری است که به درخواست مردم و با صرف اعتبارات ملی یا استانی در نقاط پر خطر نصب شده اند، در حالی که این پل‌ها استفاده چندانی ندارند.

 اهالی برخی دیگر از محله‌های شهری و روستایی مختلف در گلستان در همین حال، اما از نبود پل عابر پیاده گلایه دارند، از جمله اهالی کوی افسران در شهرستان گرگان که مرکز استان گلستان است.

این محله در ورودی شهر گرگان و در نزدیکی محور ترانزیتی مشهد – تهران قرار دارد و محل عبور خودرو‌های بسیاری با سرعت بالاست، با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه در نگاه اول مطالبه مردم این منطقه مانند مردم دیگر مناطق بحق جلوه می‌کند، اما تجربه دیگر پل‌های عابر پیاده با وضعیتی مشابه محله افسران نشان می‌دهد که این پل‌ها استفاده چندانی ندارند.

یکی از اهالی این کوی به خبرنگار ما گفت: تردد از این بلوار برای ما خصوصا افراد سالمند بسیار مشکل است، به ادارات مرتبط رفته ایم، اما ترتیب اثر داده نشده است.

یکی دیگر از اهالی می‌گفت: در یکی از ادارات به عنوان ارباب رجوع هم پذیرفته نمی‌شدیم و پس از یک سال فقط یک قسمتی از معبر بلوار را برای رفت و آمد باز کردند.

گفته می‌شود امکانات اولیه برای احداث پل عابر پیاده در آنجا فراهم، اما کار نیمه تمام رها شده است.

عارف معاون ترافیک شهرداری گرگان در این باره گفت: به همراه شهردار گرگان از محل مورد نظر بازدید شده و رفع مشکل این منطقه در اولویت قرار گرفنه است.

او افزود: فوندانسیون پل عابر پیاده اجرا و ساخته، اما به دلیل نقص در اسناد مناقصه، ایراد گرفته و اسناد برگشت داده شد.

او با بیان اینکه مناقصه دوباره بررسی شده است افزود: با دستور شهردار گرگان مبنی بر ارسال مجدد اسناد به واحد مالی، مناقصه دوباره برگزار می‌شود.

عارف افزود: این طرح از طرح‌های الزام آور شهرداری است و پیگیر موضوع هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار